92 بنای تاریخی یزد در اختیار صندوق احیا واقع شده است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی گفت: 92 بنای تاریخی استان یزد برای مرمت و بهره برداری در اختیار صندوق احیاست.

92 بنای تاریخی یزد در اختیار صندوق احیا واقع شده است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، هادی میرزایی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، ظهر امروز، چهارشنبه 16 آبان در نشستی با استادان دانشگاه به منظور آنالیز روند احیا و مرمت بناهای تاریخی، مهم ترین اولویت صندوق احیا را همکاری با نخبگان و بخش خصوصی مطرح کرد و اضافه کرد: با استفاده از منابع ملی به تنهایی امکان مرمت و احیای بناهای تاریخی وجود ندارد و بناهایی که به بخش خصوصی واگذار شده امروز به بناهای فاخر تبدیل شده است.

او اعتماد به نقدهای دانشجویان و فضای دانشگاهی را در مرمت و احیای بناهای تاریخی موثر دانست و اظهار کرد: طراحی و ساخت سردر دانشگاه تهران و سایر بناهای فاخر در کشور نتیجه اعتماد به جوانان معاصر است که به عنوان الگو در جهان مطرح می گردد.

میرازیی اضافه کرد: صندوق احیا، مجوز بهره برداری مکان های تاریخی را تنها برای اقامتگاه و هتل صادر نمی نماید بلکه از کاربری های فرهنگی و هنری نیز استقبال می نماید.

او اظهار کرد: به منظور احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی نباید به هویت و شأن اثر تاریخی خدشه ای وارد گردد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی با بیان اینکه استان یزد یکی از شاخص ترین شهرها در میزان سرمایه پذیری است، ادامه داد: باید فرصت های سرمایه گذاری را بیشتر کنیم تا فارغ از کسب درآمد کاربری های متنوعی را در فضاهای سنتی و تاریخی ایجاد کنیم .

او گفت: بنا بر ماده 8 قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران، صندوق احیا از سال 96 به صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی تغییر عنوان داده و این صندوق در این راستا اقدامات و راهبردهای جدیدی را ملاک عمل خود قرار داده است.

منبع: میراث آریا

به "92 بنای تاریخی یزد در اختیار صندوق احیا واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "92 بنای تاریخی یزد در اختیار صندوق احیا واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید