افزایش ضمانت محصولات ایرانی با استفاده از نانوپوشش

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی می گوید: ایجاد نانوپوشش با رسوب فیزیکی بخار (PVD) موجب شده تا محصولات موجود در بازار دوام بیشتری پیدا کرده و تولیدکنندگان بتوانند با اطمینان بیشتری، کیفیت محصولات خود را تضمین کنند.

افزایش ضمانت محصولات ایرانی با استفاده از نانوپوشش

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پر زرق و برق به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محمد متین مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایرانی که در بخش ارائه خدمات پوشش های تزئینی PVD فعالیت دارد از افزایش اقبال به فناوری نانوپوشش خبر دارد.

متین می گوید: بسیاری از شرکت های تولیدکننده شیرآلات، لوازم آشپزخانه، لوازم حمام و دستشویی و حتی بلور و شیشه برای اینکه بتوانند ضمانت مطمئن تر و طولانی تر برای محصولات خود ارائه دهند اقدام به استفاده از نانوپوشش می کنند. نانوپوشش های تزیئنی شرکت پارس پی وی دی موجب می شود تا علاوه براین که محصول از گزند آسیب های محیطی و خوردگی های رایج مصون باشد، ظاهر زیباتری نیز داشته باشد. برای این کار ما از دستگاه پوشش دهی در خلاء موسوم به PVD استفاده می کنیم.

وی درباره سابقه فعالیت این شرکت می گوید: سال 96 اولین دستگاه لایه نشانی را از شرکت یارنیکان صالح خریداری کردیم و به دلیل استقبال خوب بازار در سال 97 دومین دستگاه نیز از این شرکت خریداری شد. در حال حاضر با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمات بوده و برای خرید دستگاه سوم در سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم.

وی درباره مشتریان این شرکت می گوید: طیف وسیعی از صنایع در لیست مشتریان ما قرار دارند. در بخش لوازم آشپزخانه شرکت هایی نظیر لیمون و اورانوس از فناوری نانوپوشش ما استفاده می کنند. در بخش شیرآلات ساختمانی شرکت های KWC، کلارپویا، گلپایگان و شادان با ما همکاری دارند. در بخش لوازم حمام و دستشویی که بیشترین حجم فعالیت ما را تشکیل می دهد، شرکت های مبین، نیلو، اطلس، نگین، مروارید و حباب از فناوری نانوپوشش ما استفاده می کنند. حوله خشک کن ها و رادیاتورها نیز مزین به فناوری نانوپوشش شده اند. در بخش یراق آلات دستگیره نیز ما مشتریان زیادی در بازار داریم. به تازگی بلور و شیشه را نیز وارد لیست خدمات خود کرده و به مشتریان در این بخش نیز خدمات ارائه می دهیم.

شرکت پارس پی وی دی قادر به پوشش دهی انواع سطوح فلزی با لایه نانوساختار TiN ،TiAlN و Ti با ضخامت و ساختار نانومتری به روش رسوب فیزیکی بخار است. پوشش های لایه نازک نیتریدی فلزات واسطه مانند TiN و TiAlN دارای کاربردهای صنعتی گسترده ای در زمینه پوشش های محافظ سخت، موانع نفوذی در فناوری نیمه رساناها، کاربردهای نوری و تزئینی هستند. رنگ مهم ترین خاصیت پوشش های تزئینی بوده و شناخته شده ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش ها بر روی زیرلایه ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام تر می سازد. چنین پوشش های سخت تزئینی لایه نازک در لوله کشی، کالاهای ورزشی، لوازم غذاخوری فلزی، فریم عینک، لوازم تزئینی، جواهرآلات بدلی، شیرآلات، دستگیره و یراق آلات و دیگر کاربردهای مشابه که در آن ها پوشش در معرض سایش، فرسایش و خوردگی در حین استفاده و تمیز کردن است کاربرد دارد. ضخامت میانگین پوشش ها حدود 40 نانومتر بوده که با اعمال این پوشش افزایش سختی فولاد ضدزنگ از 150 ویکرز به حدود 750 ویکرز می رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "افزایش ضمانت محصولات ایرانی با استفاده از نانوپوشش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ضمانت محصولات ایرانی با استفاده از نانوپوشش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید