ایجاد ژئوپارک ملی در منطقه بایگ تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از ایجاد نخستین ژئوپارک استان در منطقه بایگ تربت حیدریه اطلاع داد.

ایجاد ژئوپارک ملی در منطقه بایگ تربت حیدریه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سعید باستانی در همایش نوروزی نخبگان بخش بایگ تربت حیدریه با اعلام این خبرافزود: بخش بایگ بدون اغراق یکی از کیفی ترین بخش های تربت حیدریه است که هم در حوزه فرهنگی و دینی ، هم در حوزه مالی و هم به لحاظ منابع خدادادی و طبیعی و همچنین گردشگری مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت ها را بشناسیم و بشناسانیم، فرصت های سرمایه گذاری را تعریف کنیم و به دست اهلش بسپاریم و فضای کسب و کار را آماده کنیم قطعا سرمایه گذار در همه حوزه ها بویژه حوزه گردشگری پیدا می گردد.

نماینده شهرستان در خصوص تقویت صنعت گردشگری در بایگ گفت: پس از ثبت ملی روستای بسک به دنبال ثبت جهانی آن هستیم و همچنین با یاری سازمان زمین شناسی در حال ثبت و ایجاد یکی از اولین ژئوپارک های ملی(پردیس زمین شناسی) در بایگ هستیم. وجود معدن، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی مختلف و متنوع، توپوگرافی منطقه را مستعد ایجاد ژئوپارک می نماید.

منبع: میراث آریا

به "ایجاد ژئوپارک ملی در منطقه بایگ تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد ژئوپارک ملی در منطقه بایگ تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید