بهره مندی از زبان اشاره حق همه ناشنوایان است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، مدیر عامل کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی با بیان این که بهره مندی از زبان اشاره حق همه ناشنوایان است، گفت: ناشنوایان نیز احتیاج به شنیدن صحبت های مسئولان دارند و این امر با مناسب سازی و زبان اشاره تحقق می یابد، امیدوارم این بستر در جامعه فراهم گردد و با بسط مترجم زبان اشاره در تبریز ناشنوایان بتوانند ازحقوق شهروندی خود بهره مند شوند.

بهره مندی از زبان اشاره حق همه ناشنوایان است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، محمد رمضانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ناشنوایان حرف خود را با سکوت می زنند، مشارکت افراد دارای معلولیت در بطن جامعه یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جامعه است و مشارکت این افراد لازمه مناسب سازی است.

وی با بیان این که ناشنوایان علی رغم مشکل مسکن و اشتغال دارای مشکل ویژه ارتباطی نیز هستند، گفت: اگر ارتباط بین شهروندان و مسئولان با ناشنوایان برقرار گردد قطعا می توان از توانمندی آن ها استفاده کرد.

رمضانی با بیان این که ناشنوایان احتیاجمند راه اندازی سامانه مترجم زبان اشاره هستند، اضافه نمود: از شهردار تبریز خواهان حمایت برای راه اندازی سامانه مترجم زبان اشاره هستیم، متاسفانه ناشنوایان به دلیل محدودیت ها نمی توانند از برنامه های فرهنگی در سطح شهر بهره مند شوند، برهمین اساس خواهان احداث فرهنگسرایی برای توانمندسازی ناشنوایان در آن هستیم.

وی ادامه داد: به اعضای شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد می کنیم مکانی را برای ایجاد فرهنگسرا در اختیار ما قرار دهند تا 27 هزار نفر ناشنوا در استان از این خدمات فرهنگسرا بهره مند شوند.

وی با بیان این که بعضی از بحث های مناسب سازی احتیاجمند بودجه نیست بلکه احتیاج به عشق و علاقه دارد، گفت: کلیپ هایی در مانیتورهای قطار شهری تهران مبنی بر اعلام نام ایستگاه و فرهنگ استفاده از قطار شهری پخش می گردد ولی این کلیپ ها با صدا پخش شده و ناشنوایان نمی توانند از آن ها بهره مند شوند، اگر قطار شهری تبریز همکاری کند، ما آماده ارائه کلیپ هایی با زبان اشاره برای پخش در قطار شهری هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهره مندی از زبان اشاره حق همه ناشنوایان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی از زبان اشاره حق همه ناشنوایان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید