خبرنگاران حریرچی: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی امروز فاجعه است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، تهران- خبرنگاران- ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی امروز فاجعه است به طوری که از 83 درصد به 59 درصد رسیده است، گفت: نتیجه رعایت نکردن، افزایش بیماری و مرگ ومیر است.

خبرنگاران حریرچی: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی امروز فاجعه است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، حریرچی دوشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره فرایند افزایش شیوع کرونا در کشور هشدار داد و اضافه نمود: از یک هفته پیش از شروع سال تحویل 1400 فرایند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می گردد.

وی با بیان اینکه شمار شهرهای قرمز و نارنجی به 51 شهر رسیده است، گفت: پیش از شروع سال نو 9 شهر در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرمز و در 31 شهر نارنجی هم در 11 شهر دیگر محدودیت های کرونایی وجود داشت.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون شماره شهرهای درگیر شرایط قرمز و نارنجی به 50 شهر تغییر نموده است. شهرستان های فیروزکوه، دماوند از استان تهران هم قرمز شدند و اوضاع در شهرهای بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

حریرچی این افزایش ها را نتیجه خریدهای اسفندماه اعلام نمود و اضافه نمود: نتیجه مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروز چند هفته آینده بروز خواهد نمود.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه هموطنان را به منع سفر در ایام نوروز توصیه کرد و اضافه نمود: به هر شکل در سفرها و دورهمی ها احتمال شیوع کرونا بیشتر است. افرادی که به مسافرت می فرایند یا ویروس کرونا را می برند و یا به شهر خود انتقال می دهند.

حریرچی همچنین به چرخش ویروس انگلیسی در کشور و خطرات چندبرابری آن اشاره نمود و اضافه نمود: در بعضی شهرها از جمله تهران شاهد افزایش موارد بستری کرونایی هستیم.

وی با اشاره به مقاوم شدن ویروس کرونا در بدن انسان، گفت: برخلاف تصور غربی ها که فقط به فکر مردم خوشان هستند، تا همه مردم (دنیا) ایمن نباشند هیچ کس در امان نخواهد بود.

حریرچی همچنین به خرید غذا از رستوران ها اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از خطرناک ترین عوامل شیوع کرونا همین اماکن غذاخوری و رستوران ها هستند.

وی در انتها از مردم درخواست کرد، چند ماه آینده را هم رعایت نمایند تا واکسیناسیون انجام گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حریرچی: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی امروز فاجعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی امروز فاجعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید