رشد22 درصدی مصرف برق فروردین 1400

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران روز پنجشنبه در نخستین اقدام فراگیر سال 1400 با موضوع عبور پیروز از پیک بار گفت: چندسال اخیر هیچ زمانی رشد مصرف برق به میزان 22 درصد را نداشته ایم و این امر در فروردین سال جاری یک رکورد است.

رشد22 درصدی مصرف برق فروردین 1400

او دلیل این افزایش مصرف برق را شرایط آب و هوایی دانست و گفت: گرمای زودرس سال جاری که به طور متوسط 5 درجه گرمای بیشتری به همراه داشت سبب این میزان رشد در فروردین شده است.

متولی زاده ادامه داد: گرمای زودرس از طرف دیگر روشن شدن پیش از موعد چاه های کشاورزی را به همراه داشته که این خود دلیل رشد بار فروردین ماه است.

مدیرعامل شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، هشدار داد: کاهش 40 درصدی حجم آب در مخازن سدهای برق آبی، تابستان حساسی را برای صنعت برق رقم زده است و شرایط تامین برق را با مشکل همراه می نماید.

او با اشاره به گسترش بیماری کرونا در کشور بر ضرورت مدیریت مصرف برق تاکید نمود و گفت: صنعت برق سال جاری در گام نخست مدیریت مصرف را از خود آغاز نموده و مکلف شده 50 درصد کاهش مصرف در ساختمان های اداری اعمال کند.

متولی زاده، شرح داد: سال جاری نیروگاه های برق آبی با کمبود 40 درصدی همراه هستند که با اقدام های مدیریت مصرف امید است جبران گردد.

او در آخر، بر ضرورت تداوم همکاری مردم برای پشت سرگذاشتن تابستانی کم مشکل تاکید نمود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه انرژی و کالا را از صفحه اختصاصی انرژی و کالا در سایت وبلاگ پر زرق و برق دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "رشد22 درصدی مصرف برق فروردین 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد22 درصدی مصرف برق فروردین 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید