رکوردشکنی نفت متوقف شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت 16 سنت معادل 0.2 درصد کاهش یافت و به 76 دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت با 12 سنت معادل 0.2 درصد کاهش، به 73 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید.

رکوردشکنی نفت متوقف شد

شاخص های نفت هفته گذشته تحت تاثیر بهبود تقاضا برای سوخت با رشد مالی قوی و افزایش سفرهای تابستانی در نیمکره شمالی برای پنجمین هفته متوالی صعود کردند. عرضه جهانی نفت هم با حفظ محدودیت عرضه اوپک و متحدانش، محدود مانده است.

این گروه تحت تسهیل تدریجی کاهش فراوریی که از ماه مه سال 2020 به اجرا گذاشته است، در فاصله ماه مه تا ژوئیه 2.1 میلیون بشکه در روز از فراوریش را احیا کرد. وزیران اوپک پلاس در اول ژوئیه (10 تیر) ملاقات می نمایند و ممکن است با توجه به افزایش قیمتها و بهبود تقاضا، با افزایش بیشتر فراوری در اوت موافقت نمایند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، احیای تقاضا برای سوخت همه را غافلگیر نموده و اوپک باید جوابگوی این تقاضای بالاتر باشد. با توجه به قیمتهای بالاتر، امکان افزایش فراوری وجود دارد و ممکن است فراوری این گروه از اوت 250 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

گروه بانکی ANZ و ING انتظار دارند اوپک پلاس فراوریش را به مقدار 500 هزار بشکه در روز در اوت افزایش دهد که احتمالا از قیمتهای بالاتر نفت پشتیبانی خواهد نمود.

تحلیلگران موسسه ING نوشتند: هر افزایش فراوریی کمتر از این مقدار کافی خواهد بود تا قیمتها را در کوتاه مدت به سطح بالاتری برساند.

یک تحلیلگر نفت مقیم سنگاپور گفت: قیمت نفت بعید است اصلاح چشمگیری پیدا کند مگر این که اوپک پلاس مقدار عرضه خود را یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر افزایش دهد.

مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران انتظار می رود در روزهای آینده ازسرگرفته گردد. مهلت توافق نظارت میان تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای هفته گذشته به خاتمه رسید.

دلار ضعیفتر آمریکا و معکوس شدن ریسک پذیری در بازارهای جهانی از بهای معاملات نفت پشتیبانی نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد تعداد دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در ژوئن 13 حلقه افزایش یافته و اگرچه کوچکترین رشد ماهانه از سپتامبر سال 2020 است، یازدهمین رشد ماهانه متوالی دکلهای حفاری خواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رکوردشکنی نفت متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی نفت متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید