علل تورم غدد موجود در گردن

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، آیا احساس تورم در گردن خود می کنید؟ این تورم می تواند ناشی از ورم غده موجود در این ناحیه باشد. علل تورم غدد واقع در گردن را در این مقاله بیابید. آن را خوانده و در مورد درمانهای مختلف موجود برای این

علل تورم غدد موجود در گردن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا احساس تورم در گردن خود می کنید؟ این تورم می تواند ناشی از ورم غده موجود در این ناحیه باشد. علل تورم غدد واقع در گردن را در این مقاله بیابید. آن را خوانده و در مورد درمانهای مختلف موجود برای این مشکل بیاموزید.

بارها رخ داده که احساس می کنید یک برآمدگی کوچک در گردن تان وجود دارد. این برآمدگی ها حساس بوده و شاید به میزان نخود و یا کمی بزرگتر باشند و گاهی ممکن است با لمس آنها احساس درد کنید. این تورم می تواند ناشی از تورم غدد یا گره های لنفاوی موجود در بدن باشد. سیستم لنفاوی موجود در بدن از تعدادی غدد لنفاوی تشکیل شده است که عمدتاً در ناحیه سر و گردن و زیر بغل و کشاله ران واقع شده اند. بعضی از غدد لنفاوی در میزان بزرگ هم می توانند در ناحیه قفسه سینه یافت شوند. گاهی اوقات چنانچه این غدد دچار عفونت شوند، ممکن است آغاز به تورم نمایند. به طور مشابه، به بعضی دلایل غدد لنفاوی واقع در ناحیه گردن بعلاوه می توانند متورم شوند.

علل

غدد لنفاوی واقع در بدن ما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عفونتهای التهابی، سرماخوردگی، و یا گاهی حتی سرطان متورم شوند. احساس غدد لنفاوی با انگشت خود هنگامی که در شرایط طبیعی قرار دارند معمولاً کار دشواری است، اما هنگامی که متورم می شوند، به راحتی می توانید آنها را احساس کنید به این دلیل که درست در زیر پوست قرار دارند. در ادامه به بعضی از علل تورم غدد لنفاوی موجود در گردن می پردازیم.

عفونت

یکی از مهم ترین دلیل این درد، وجود نوعی عفونت در بدن است. غدد لنفاوی واقع در نزدیکی عفونت همان هایی بوده که آغاز به تورم می نمایند. به محض از بین رفتن عفونت، غده به میزان طبیعی خود کاهش می یابد اما این امر ممکن است بسته به شدت عفونت کمی طول بکشد. بعضی از عفونتهایی که دلیل اصلی آن می باشند عبارتند از:

نوعی عفونت گلو و یا شاید التهاب لوزه ها.

عفونت های ویروسی مانند تب غده ای که تمام بدن را تحت تأثیر قرار می دهند. از اینرو، علاوه بر گردن، غدد واقع در زیر بغل و کشاله ران هم متورم می شوند.

بعضی از عفونتهای پوستی نزدیک گردن هم می توانند منجر به تورم غدد آن ناحیه شوند.

مونونوکلئوزیس عفونی، که بعلاوه تحت اسم بیماری بوسیدن نامیده می گردد، معمولاً ناشی از ویروس اپشتین بار (Epstein-Barr) بوده و همراه با تب، سرما و بعلاوه تورم غدد لنفاوی است.

عفونت ویروسی گلو هم دلیل دیگر تورم غدد لنفاوی موجود در گردن است. بعضی عفونتهای باکتریایی همانند گلودرد استرپتوکوکی منجر به ورم گره های لنفاوی می شوند.

وجود عفونت در گوش و یا مسائل دندانی یا عفونت سینوس از علل تورم غدد واقع در گردن می باشند.

وجود عفونت در هر ناحیه ای از بدن، یکی از علل عمده تورم غدد در گلو بوده است. دلیل دیگری وجود دارد که بعلاوه منجر به تورم غدد واقع در گردن می گردد و گرچه دلیل احتمالی است، اما نبایستی نادیده گرفته گردد و آن دلیل، سرطان می باشد.

سرطان

بعضی سرطانها وجود دارند که دلیل اصلی این مشکل بوده و آن سرطان خون و بیماری هوچکین (Hodgkins disease) می باشد. علاوه بر این، سرطان دهان، و حتی سرطان حنجره می توانند موجب بروز تورم غدد لنفاوی موجود در گردن شوند. این غدد بسته به نوع و مرحله ای از سرطان که در آن قرار دارند، ممکن است دردناک بوده و این امکان وجود دارد که دردی نداشته باشند.

علل دیگر، وجود یک بریدگی و یا گزیدگی نزدیک به غده لنفاوی، اچ آی وی و یا ایدز، بعضی انواع مسائل دندانی مانند التهاب لثه و غیره را شامل می گردد.

درمان

روش های درمانی مختلفی وجود داشته که بسته به دلیل تورم در پیش گرفته می شوند. چنانچه دلیل آن عفونت ویروسی و یا باکتریایی باشد، آنگاه جهت درمان آن عفونت خاص احتیاج به مصرف دارو است. مخلوط روغن اسطو خودوس و وازلین و قرار دادن آن بر روی غدد متورم جهت کاهش تورم عالی عمل می نماید.

چنانچه احساس برآمدگی در ناحیه گردن و چه بسا زیر بغل و یا در نزدیکی ناحیه کشاله ران خود دارید، آنگاه بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید، خصوصاً اگر پس از دو هفته از بین نرفته باشد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "علل تورم غدد موجود در گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل تورم غدد موجود در گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید