مدل تمایز دانشگاه پیشرفته ترین مدل دانشگاهی است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدلی برای تمایز دارد که بسیار جلوتر و پیشرفته تر از سایر دانشگاه های کشور است و در جلسات مختلف در وزارت بهداشت نیز از این الگو تقدیر شده است.

مدل تمایز دانشگاه پیشرفته ترین مدل دانشگاهی است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، دکتر محمد آقاجانی در چهل و چهارمین نشست شورای دانشگاه ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار اظهار امیدواری کرد که این جلسه هم اندیشی در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه و دستیابی به تعالی صندلی دانشگاه مثمرثمر واقع گردد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات اجرا شده در راستای طرح تمرکز و تمایز کارکرد دانشگاه و عملکرد کارگروه و کمیته های مربوطه، تأسیس مرکز امور هیئت علمی را اتفاقی مبارک و اقدامی مؤثر در راستای حفظ شأن و صندلی اعضای هیئت علمی برشمرد و گفت: تمامی امور مربوط به اعضای هیئت علمی اعم از امور اداری، جذب، بازنشستگی و ارتقا در این مرکز تجمیع شده است.

تأکید بر فرایندها و نقاط برجسته آموزشی در نقشه جذب

وی با اشاره به تدوین نقشه سه ساله جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه توسط مرکز امور هیئت علمی تأکید کرد: بحث فرایندها و نقاط برجسته آموزشی در نقشه مذکور باید پررنگ تر دیده گردد، زیرا با استفاده از این ابزار می خواهیم به سرمایه گذاری در حوزه های آموزشی بپردازیم. بنابراین شاخص های آموزشی باید باقدرت قابل ملاحظه ای در این نقشه تمایز لحاظ گردد تا از آن برای سرمایه گذاری تمایز در آموزش و پژوهش استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت دانشگاه از جذب نخبه ها و افراد توانمند، اظهار کرد: نیروهای نخبه و توانمند می توانند دانشگاه را متحول نموده و رشد و جهش های بزرگی توسط آنان صورت گیرد. بنابراین جذب نخبگان باید به صورت فعالانه در دانشگاه صورت پذیرد، زیرا همه به دنبال جذب این افراد هستند.

لزوم اجرای سند تحول و نوآوری در برنامه آموزش پزشکی و بسته های 12 گانه آن

دکتر سید امیر محسن ضیائی، معاون آموزشی دانشگاه نیز به ارائه گزارشی در مورد طرح تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک دانشگاه و نقشه جذب سه ساله اعضای هیت علمی دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول و نوآوری در برنامه آموزش پزشکی و بسته های 12 گانه آن تأکید کرد: دانشگاه ها بر اساس مأموریت های محوله در این راستا باید حرکت نمایند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این راستا به تدوین یک برنامه راهبردی در سه حوزه بهبود زیرساخت ها، بقا و توسعه پرداخت.

ضیائی با اشاره به انجام ارزیابی دقیق از تمامی گروه های آموزشی دانشگاه و شناسایی وضعیت آن ها در سطح ملی و منطقه ای اظهار داشت: اگر بخواهیم متمایز شویم باید در زمان قابل قبول با یک انتخاب و تمرکز به نقاط بالاتری برسیم.

وی یکی از مهم ترین سرمایه های دانشگاه را اعضای هیئت علمی برشمرد و با اشاره به تدوین نقشه جذب هیئت علمی تا سه سال آینده در دانشگاه که توسط مرکز امور هیئت علمی اجرا شده است به ارائه گزارشی در مورد روند تدوین این نقشه، معیارها و شاخص های آن و ... پرداخت.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نشست مذکور دو گزارش عملکرد در مورد طرح تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک دانشگاه و نقشه جذب سه ساله دانشگاه و هفت دستور جلسه مطرح شد که موردبحث و گفتگو اعضای شورا و اساتید و پیشکسوتان نهاده شد و با آن ها موافقت شد.

در این نشست که اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و سایر اعضا حضور داشتند، برنامه های جدید حوزه آموزش دانشگاه توسط معاون آموزشی مطرح شد و مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدل تمایز دانشگاه پیشرفته ترین مدل دانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل تمایز دانشگاه پیشرفته ترین مدل دانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید