کاظمی: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان به زودی طراحی می گردد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تهیه آیین نامه رتبه بندی معلمان اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم، در سال 1400 اجرایی گردد.

کاظمی: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان به زودی طراحی می گردد

علیرضا کاظمی صبح روز 5شنبه اول مهرماه 1400 در حاشیه مراسم جشن غنچه ها و شکوفه ها در دبستان منیره عاصمی منطقه 9 تهران در جمع وبلاگ پر زرق و برق با بیان اینکه امروز در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی نظیر خانواده ها روبرو شدیم اظهار کرد: امروز پیغام مهمی به جامعه ارسال می گردد خانواده ها بیش از هر فرد دیگری اهمیت اعلام حضور دانش آموزان را اعلام کردند.

کاظمی اضافه نمود: امیدواریم با تمهید مقدمات و با یاری اولیا و مربیان زمینه بازگشایی آرام و تدریجی مدارس را متناسب با شرایط هر نقطه مهیا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اسم کرد: امروز در کلاس درس یک معلم پایه ابتدایی در این مدرسه از یک هفته گذشته تهمید مقدمات و برنامه ریزی نموده بود و روز گذشته یک جشن باشکوهی در فضای مجازی برای دانش آموزان برگزار نموده است که باید قدردان این معلمان باشیم.

برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس را فعال کنیم

وی ادامه داد: برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس را فعال کنیم همه باید کوشش کنیم سلامت دانش آموزان تضمین و تامین گردد تا زمینه حضور آنان در مدارس هم مهیا گردد.

کاظمی گفت: ما سال تحصیلی را در فضای مجازی و شاد شروع می کنیم البته پایه های اول ابتدایی با رعایت پروتکل ها به صورت گروهی و چندنفره حداقل یک روز در مدارس حضور داشته باشند و با معلم خود ارتباط بگیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: در 3 گام طراحی شده بازگشایی مدارس، مدارس با جمعیت کم و روستایی و عشایری داریم که زیر 75 نفر دانش آموز دارند با رعایت پروتکل ها آموزش را حضوری می کنیم در مدارس پرجمعیت هم شرایط را به مربیان و شورای مدرسه واگذار کردیم.

ضرورت تقویت سواد پایه در ابتدایی

وی گفت: در تمام کشورهای جهان مدارس آخرین مکان برای تعطیلی و اولین مکان برای بازگشایی بوده است. آسیب های عدم حضور در مدارس جبران ناپذیر است به ویژه در ابتدایی که باید مهارت های پایه ای سواد تقویت گردد.

کاظمی ادامه داد: بازنشستگی آموزش و پرورش هرساله زیاد است این موضوع به معنی قطع همکاری نیست ما 50 درصد کمبود نیروی انسانی را به وسیله بازنشستگان دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد آموزش ها حضوری و 70 درصد مجازی است تا زمینه حضور فراهم گردد بیان نمود: یکی از مهم ترین دغدغه های ما رتبه بندی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود وظیفه من پیگیری دغدغه های فرهنگیان است معتقدم باید در رسانه ها از موضوعات حقوقی معلمان کمتر حرف بزنم. انشالله آیین نامه رتبه بندی را طراحی می کنیم تا با اعتبار لازم، آن را در سال 1400 اجرایی کنیم.

واریز سرانه بهداشتی به مدارس

کاظمی از اتمام واکسیناسیون معلمان و انجام واکسیناسیون دانش آموزان اطلاع داد و گفت: سرانه بهداشتی براساس یاری های سازمان برنامه و بودجه به مدارس واریز خواهد شد.

وی اضافه نمود: یکی از استلزامات حضور دانش آموزان رعایت فاصله های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاظمی: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان به زودی طراحی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظمی: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان به زودی طراحی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید