کدام استان ها صنعتی تر شدند؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، میزان سرمایه گذاری و تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره به تفکیک استان های کشور تا انتها شش ماهه نخست امسال اعلام شد.

کدام استان ها صنعتی تر شدند؟

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، در شش ماهه نخست امسال 2657 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 32 هزار و 550 میلیارد تومان و اشتغال 49 هزار و 360 نفر، صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 1.1 درصدی در تعداد صدور پروانه بهره برداری صنعتی، رشد 136.7 درصدی در سرمایه گذاری و 8.7 درصدی در اشتغال همراه شده است.

براساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار وبلاگ پر زرق و برق قرار گرفته است، بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در نیمه نخست امسال مربوط به استان های اصفهان با 258 فقره، البرز با 184 فقره و آذربایجان شرقی با 181 فقره بوده است و کمترین تعداد پروانه بهره برداری صادره نیز در مدت مذکور به ترتیب مربوط به استان های خراسان شمالی با 8 فقره، بوشهر با 11 فقره و استان های خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد با 13 فقره بوده است.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با 19 هزار و 311 میلیارد تومان سرمایه گذاری، بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده است و استان بوشهر نیز با حدود 17 میلیارد تومان سرمایه گذاری، کمترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره در استان های کشور را تا سرانجام شش ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

در خصوص مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در مدت مذکور تعداد 132 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری 758 میلیارد تومان و اشتغال 2494 نفر صادر شده است که نسبت به شش ماهه نخست سال قبل به ترتیب با رشد 10.9 درصدی در تعداد، 138.4 درصدی در میزان سرمایه گذاری و 23.8 درصدی در اشتغال همراه شده است.

جدول مربوط به وضعیت پروانه های بهره برداری صادره به تفکیک استان در شش ماهه نخست امسال که در اختیار وبلاگ پر زرق و برق قرار گرفته، در زیر آمده است:

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کدام استان ها صنعتی تر شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها صنعتی تر شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید