کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی خودداری نمایند

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان اطلاع داد و گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی، جدا خودداری نمایند.

کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی خودداری نمایند

به گزارش ایسنا، مجید محمدی با اشاره به این که آتش در مراتع و زمین های زراعی روستاهای بلوبین و قزلجه پس از چهار ساعت کوشش، کنترل و خاموش شد، اضافه کرد: 12 هکتار در این حادثه دچار حریق شد.

وی علت این آتش سوزی را سرایت آتش از زمین های کشاورزی به مراتع اعلام نمود و ادامه داد: سهل انگاری و ناآگاهی بعضی از افراد هر ساله موجب خاکستر شدن تعداد وسیعی از زمین های ملی می گردد.

محمدی تاکید نمود: آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی باور اشتباهی است که برای غنی سازی و حاصل خیزی زمین های زراعی بین کشاورزان رایج شده است و این مورد یکی از عوامل آتش سوزی در سطح وسیعی از مراتع و زمین های کشاورزی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که آتش زدن زمین های زراعی نه تنها خاک را مرغوب و حاصل خیز نمی کند، بلکه موجب از بین رفتن مواد آلی خاک نیز می گردد، به طوری که دیگر نمی توان از این اراضی در امورات کشاورزی بهره جست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه گفت: مردم می توانند در هنگام مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف در اراضی ملی به وسیله سامانه 1504 مراتب را به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید