25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، خبرنگاران/لرستان معاون ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: 25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند و این مهم در مناطق حاشیه ای پررنگ تر هستند.

25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند

سید عیسی سهرابی در گفت وگو با وبلاگ پر زرق و برق، اظهار کرد: حق بر آموزش یعنی آموزش با کیفیت که از حقوق بچه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به مولفه های تاثیرگذار بر کیفیت آموزش گفت: یادگیرنده ها، محیط، محتوا، فرآیند آموزشی و ارزیابی از جمله این مولفه هاست.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان دارای 5673 مدرسه در قالب 18 هزار و 956 کلاس درس است که 364 هزار و 972 دانش آموز در این فضاها مشغول به تحصیل هستند، بیان نمود: از این تعداد مدرسه بیش از یکهزار باب تخریبی و 500 باب فرسوده هستند.

وی ادامه داد: در یک مدرسه به عنوان نمونه یک نوبت دانش آموزان ابتدایی و یک نوبت متوسطه هستند با همان امکانات، فضا و صندلی که باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.

سهرابی بیان کرد: این درحالیست که فضاهای آموزشی باید دارای امنیت روانی، نور کافی و ... باشند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار و 900 کودک 4 تا 6 سال در مراکز پیش دبستانی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مرجع مجوز آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش است که این سازمان روی این مساله اختیاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه کلید عدالت آموزشی پیش دبستانی است، بیان کرد: این درحالیست که 25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند و این مهم در مناطق حاشیه ای پررنگ تر هستند.

سهرابی در مورد بچه ها دیرآموز گفت: هم اکنون 183 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در استان داریم که 11 هزار نفر آنها دیرآموز هستند و بهره هوشی بین 70 تا 85 درصد دارند و در مدارس عادی تحصیل می کنند که باید به این افراد توجه ویژه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد دانش آموزان جذب پیش دبستانی نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید