اولین مک بوک مجهز به قلم الکترونیک

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، اخیراً گزارش هایی از یک ثبت اختراع نو اپل در مورد یک مک بوک پرو در فضای اینترنت منتشر شده است که در اوایل ماه میلادی جاری به ثبت رسیده است. این اختراع نو حکایت از آن دارد که این غول فناوری آمریکایی در حال توسعه یک لپ تاپ مک بوک پرو با پایه یکپارچه برای یک قلم الکترونیک است که می توان از آن بر روی صفحه لمسی دستگاه بهره برد.

اولین مک بوک مجهز به قلم الکترونیک

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، کمپانی آمریکایی اپل، هر ساله محصولات نوی را معرفی و روانه بازار می نماید که در بعضی موارد شاهد ابتکارات نوینی در فناوری هستند. این شرکت سری نو iPhone 12s و iPhone 13 را در ماه سپتامبر معرفی می نماید و انتظار می رود که دو مدل نو مک بوک خود را هم در حدود ماه های اکتبر یا نوامبر روانه بازار کند. در این میان یک مک بوک پرو نو 14 و 16 اینچی هم وجود خواهد داشت که تفاوت جالب توجهی با نسل های قبل از خود دارد. ما می دانیم که تا به امروز هیچ دستگاه مک بوکی وجود ندارد که از قلم الکترونیک Apple Pencil پشتیبانی کند، اما به نظر می رسد که این موضوع در حال تغییر است.

گزارش ها نشان می دهد که سازنده آمریکایی در اوایل ماه جاری (اگوست/مرداد ماه) پیروز به دریافت گواهی ثبت اختراعی شده است که مربوط به یک دستگاه مک بوک پرو نو این شرکت با با مداد اپل یکپارچه است. همین موضوع سبب شده است تا بعضی از طراحان سرشناس دنیای فناوری از اطلاعات این ثبت اختراع استفاده نموده و طرح هایی از این مک بوک نو را ارائه دهند. در این میان Sarang Sheth، یک طراح صنعتی مشهور و سردبیر یانکو دیزاین، در اقدامی جالب توجه این اختراع را در قالب مجموعه ای از جلوه های سه بعدی و چشمگیر عرضه نموده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

مک بوک پرو سازگار با Apple Pencil

این دستگاه نو اپل دارای طراحی مشابه دستگاه های موجود است و طرح صفحه کلید QWERTY هم با مدل های فعلی مک بوک قابل مقایسه است. Sarang Sheth در بالای کلید های شماره یک صندلی مخصوص ایجاد نموده است که برای مداد اپل مک به میزان کافی عظیم است. در واقع این یک صندلی بسیار خوب و مناسب برای قرار دادن قلم الکترونیک است. برای ایجاد فضای مناسب برای مداد، میزان نوار لمسی کاهش یافته و کمی به سمت راست متمایل شده است.

مداد الکترونیک هم به صورت مغناطیسی در جای خود نگه داشته می گردد و بعلاوه هنگامی که در محفظه معین شده قرار گرفته است شارژ می گردد. هنگامی که قلم را از داک خارج می کنید، می توانید از آن به سادگی در ترکیب با صفحه نمایش بهره ببرید. علاوه بر این، اطلاعات ثبت اختراع نشان می دهد که مک بوک نو مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است، به طوری که از Apple Mac Pencil هم می توان مستقیماً روی صفحه استفاده کرد. به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، باید توجه داشت که این مداد اپل که مخصوص مک بوک طراحی شده، دارای چندین دکمه است. بنابراین، می توان به وسیله قلم تنظیمات مختلفی همانند روشنایی صفحه و بعلاوه حجم رسانه یا به اسم مثال، میزان قلم مو در حالی که طرح را روی صفحه مک بوک خود ترسیم می کنید، را کنترل کنید.

هنوز تعیین نیست که آیا غول فناوری امریکایی واقعاً میخواهد مدل های بعدی مک بوک را با پایه Apple Pencil ارائه دهد. با این حال، نمی توان تصور کرد که لپ تاپ های آینده این برند مجهز به صفحه لمسی نباشند. در چنین حالتی، چنین قلم الکترونیکی مطمئناً می تواند قابلیت های بالاتری را ارائه دهد. به عبارت دیگر، استفاده از یک قلم الکترونیک بر روی صفحه لمسی یک لپ تاپ می تواند، بسیاری از قابلیت های نو و مجذوب کننده را به دنیای لپ تاپ ها وارد کند.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ پر زرق و برق

منبع: فرارو

به "اولین مک بوک مجهز به قلم الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مک بوک مجهز به قلم الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید