باگ واتس اپ دسکتاپ به هکرها اجازه سوءاستفاده می داد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از ای آر اس تکنیکا، واتس اپ ماه گذشته باگی را در اپلیکیشن دسکتاپ خود ترمیم کرد. این باگ به مهاجمان سایبری اجازه می داد به فایل های موجود در رایانه کاربر را از راه دور دسترسی داشته باشند.

باگ واتس اپ دسکتاپ به هکرها اجازه سوءاستفاده می داد

گال وایزمن یکی از کارشناسان شرکت امنیت سایبری پریمتر ایکس ادعا می نماید بعضی کاربرانی که از اپلیکیشن واتس اپ روی رایانه مک استفاده می نمایند یا آیفون آنها با اپلیکیشن واتس اپ روی رایانه دارای ویندوز یکپارچه شده ، قربانی این باگ امنیتی شده اند.

این کارشناس امنیتی شرکت پریمتر ایکس شکافی هایی در واتس اپ کشف کرد که هکرها می توانند از آن سواستفاده نمایند تا با ارسال پیغام ها و لینک های دستکاری شده برای کاربر به رایانه او نفوذ نمایند.

وایزمن توانسته بود با استفاده از این شکاف های امنیتی پیغام هایی حاوی کد بدافزار ارسال کند یا فایل های روی رایانه دیگر را آنالیز کند.

به گفته این کارشناس امنیت سایبری اگر کاربران واتس اپ در آیفون، نسخه دسکتاپ و موبایل خود را آپدیت ننمایند محتمل است تحت تاثیر این باگ امنیتی از اطلاعاتشان سواستفاده گردد. همچنین کاربران باید از نسخه جدید مرورگر کروم نیز استفاده نمایند.

نسخه های اپلیکیشن واتس اپ دسکتاپ پیش از v0.3.9309 و همچنین نسخه های پیش از 2.20.10 برای آیفون دارای باگ امنیتی مذکور هستند.

پلتفرم دسکتاپ واتس اپ بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باگ واتس اپ دسکتاپ به هکرها اجازه سوءاستفاده می داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باگ واتس اپ دسکتاپ به هکرها اجازه سوءاستفاده می داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید