خبرنگاران دفاتر تسهیل گری به تقویت فراوری در محلات کرمان یاری می نماید

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه توانمندسازی افراد در مناطق حاشیه نشین شهری اولویت کار دفاتر تسهیل گری است، گفت: توانمندسازی افراد سبب رونق فراوری می گردد.

خبرنگاران دفاتر تسهیل گری به تقویت فراوری در محلات کرمان یاری می نماید

زهرا موسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پر زرق و برق با اشاره به اینکه این دفاتر به سمت توانمندسازی محلات در حاشیه شهرها راه اندازی شده اند اضافه کرد: جمعیت محلات حاشیه شهر کرمان مهاجرینی هستند که از شهرستان های استان آمده اند و بخشی از این جمعیت مردمی هستند که از متن شهر به دلیل اختلاف طبقاتی و مسائل معیشتی به حاشیه شهر کشانده شده اند.

شناسایی مهارت ها و توانایی افراد در دفاتر تسهیل گری

موسی پور شناسایی مهارت ها و توانایی افراد را یکی از مهم ترین اقدامات دفاتر تسهیل گری در استان کرمان مطرح نمود و گفت: مراکز فنی و حرفه ای را در این دفاتر تقویت نموده ایم اما این بدین معنی نیست که همه کلاس ها برگزار گردد بلکه آموزش های افراد برای انجام مهارت ها احتیاجسنجی شده است و براساس احتیاجها آموزش ها ارائه می گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با تأکید براینکه توانمندی در این مناطق سبب رونق فراوری می گردد توضیح داد: یک بخش از رونق فراوری، فراوری و بخش دیگر آن مصرف است و در برنامه دفاتر تسهیل گری در حوزه برگزاری و گردهمایی ها این امر محقق می گردد تا جایی که امکان دارد احتیاج خودمان را از محل، منطقه، شهر و استان و کشور خود تهیه کنیم.

مداخلات در فضاهای فرهنگی و اجتماعی فعالیت سال دوم دفاتر تسهیل گری در کرمان

موسی پور با بیان اینکه در زمینه رونق فراوری نیز کیفیت از اهمیت ویژه ای برخودار است گفت: فراوریات باکیفیت به بازار وصل می شوند یکی از برنامه های دفاتر تسهیل گری در سال دوم کاری خود مداخلات در فضاهای فرهنگی و اجتماعی است که این مهم پیگیری می گردد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دفاتر تسهیل گری در سال اول و گام های اولیه شناخت جامع و کامل از محله بوده که این مهم صورت گرفته و در حال حاضر اطلاعات کالبدی محله آماده و تعیین است اعلام کرد: در سال دوم باید از اطلاعات جمع آوری شده در راستای تهیه طرح های توسعه محلی استفاده کرد که ساماندهی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق یکی از اقدامات در حال اجرا دفاتر تسهیل گری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان تأکید کرد: سال اول برای دفاتر تسهیل گری سال فراوری دیتا بود و سال دوم استفاده از دیتاها در مداخلات اجتماعی است.

دفاتر تسهیل گری بازوی همه ادارات است

موسی پور گفت: دفاتر تسهیل گری بازوی همه ادارات است و اگر اطلاعاتی را این دفاتر تهیه نموده باشند در اختیار سایر نهادها و ادارات قرار می گیرد ضمن اینکه دفاتر تسهیل گری ارتباط عمده با سازمان های مردم نهاد محلی دارند.

وی توضیح داد: مبنای کار در دفاتر تسهیل گری ایجاد تعامل منطقه ای است یعنی دفتر تسهیل گری به عنوان یک محور در محلات است و همه سازمان های مردم نهاد می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان بیان داشت: در حال حاضر این دفاتر تعامل خوبی با بهزیستی و همه دستگاه های اجرایی در حوزه مسائل اجتماعی دارند و استفاده از افراد باسواد و تحصیل نموده و اهل کار در این دفاتر یک نقطه قوت این دفاتر هستند.

وی توضیح داد: دفتر تسهیل گری در محلات بدین معنا نیست که سایر سازمان ها در این مناطق به وظایف خود عمل ننمایند بلکه همه دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود عمل نمایند.

موسی پور با تاکید براینکه دفتر تسهیل گری یک موضوع برای توانمندی محلی است اضافه کرد: باید توانمندیهای همه سازمان هایی که در حوزه مسائل اجتماعی کار می نمایند کنار هم گذاشته گردد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه در دفتر تسهیل گیری باید زمینه ای ایجاد گردد مردم وظایف دستگاه ها را مطالبه نمایند توضیح داد: بحث موازی کاری سایر دستگاه ها با این دفتر را نمی پذیرم و براساس قانون ششم برنامه توسعه همه دستگاه ها باید یک بخشی از توان خودشان در حاشیه مصرف نمایند و دفتر تسهیل گری جایگزین هیچکدام از این نهادها نیست.

وجود 10 دفتر تسهیل گری در حاشیه شهر کرمان

وی از وجود 10 دفتر تسهیل گری در حاشیه شهر کرمان خبرداد و گفت: برنامه راه اندازی دفاتر در مرکز استان ها بوده است و برای سال های آینده در شهرستان ها این مهم برنامه ریزی می گردد.

موسی پور بیان داشت: دفاتر تسهیل گری استان کرمان بنا به ارزیابی وزارت کشور رتبه برتر را در دفاتر تسهیل گری کشور به خود اختصاص داده اند و از همکاری همه دستگاه های اجرایی استان در این دفاتر قدردانی می کنم.

وی اعلام کرد: امیدواریم در دفاتر تسهیل گری نسبت به توسعه سند مشارکت محله اقدام کنیم تا حاشیه های امن و آبادی را داشته باشیم.

9895/ ‬ 5054

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دفاتر تسهیل گری به تقویت فراوری در محلات کرمان یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفاتر تسهیل گری به تقویت فراوری در محلات کرمان یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید