نوری: 15 درصد جمعیت دانش آموزی جذب بازار کار می شوند ، برقراری عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، وزیر آموزش و پرورش گفت: فراهم کردن نصیب برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم انجام می گردد.

نوری: 15 درصد جمعیت دانش آموزی جذب بازار کار می شوند ، برقراری عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پر زرق و برق به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، یوسف نوری امشب در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش و پرورش بعد از معدن، بالاترین ارزش افزوده را دارد، گفت: از کل جمعیت جامعه دانش آموزی 80 درصد در دانشگاه تحصیل می نمایند و 15 درصد جذب بازار کار می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم ضرر نخواهیم کرد، گفت: توجه به نقاط مرزی و حاشیه کشور و محرومیت زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بر اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش و پیگیری همه مؤلفه های حاکم بر این قانون و بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای جامعه برای یاری به دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: فراهم کردن نصیب برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و مرزی انجام می گردد.

نوری بر ضرورت کارایی هنرستان ها تاکید نمود و گفت: هنرستان ها با هدف بهره برداری صحیح از این بستر برای توسعه اشتغال و اشتغال زایی بین دانش آموزان باید در جوار کارخانجات و ظرفیت های مالی استان مکان یابی و راه اندازی شوند تا امکان آموزش عملی نیز برای دانش آموزان فراهم گردد.

وزیر آموزش و پرورش بر بهره گیری از ظرفیت بزرگ مجموعه های خیریه تاکید نمود و گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می تواند شرایط موجود را روشنگری کند و مصوباتی داشته باشد که تسهیل نماینده جریان و فرآیندهای آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش باید خود را راهبر، کارشناس و متولی پرداختن به امور در سطوح مختلف بدانند، اعلام کرد: واکسیناسیون و آموزش های حضوری را در جهت توسعه عدالت آموزشی مهم بدانید و از همه ظرفیت ها بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نوری: 15 درصد جمعیت دانش آموزی جذب بازار کار می شوند ، برقراری عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: 15 درصد جمعیت دانش آموزی جذب بازار کار می شوند ، برقراری عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید