راه های ارتباطی روستاهای مرزنشین آستارا آسفالت می شود

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، سیدحسین میرشفیع عصر پنجشنبه در نشست مشترک با فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شهرستان استراتژیک و مرزی بندر آستارا برای کشور و توجه ویژه دولت به مناطق ویژه ایران، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، توسعه مناطق روستایی و مرزی را در دستور کار خود قرار داده است.

راه های ارتباطی روستاهای مرزنشین آستارا آسفالت می شود

وی با بیان اینکه راه ها و مسیرهای ارتباطی روستاها، شریان هایی حیاتی بوده و نقش انکارناپذیری در امر توسعه روستاها دارند، افزود: شرایط خاص مناطق مرزنشین روستایی آستارا که گردشگرپذیر هم هستند، لزوم توجه به این شهرستان را در حوزه راه روستایی دوچندان می کند.

میرشفیع از روکش جدید راه های آسفالت شدة روستایی آستارا که در معرض تخریب بودند، خبر داد و گفت: تمامی روستاهای بالای 50 خانوار باید از راه آسفالت بهره مند شده و روستاهای بالای 20 خانوار نیز باید حداقل از یک راه روستایی عادی برخوردار باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به زودی آسفالت 300 کیلومتر از راه های روستایی گیلان آغاز می شود، اظهار کرد: در استان گیلان با پراکندگی روستاهای گردشگرپذیر روبرو هستیم و با توجه به این موضوع، آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار در این استان سرسبز در اولویت واقع شده است.

وی محدودیت های اعتباری وزارت راه و شهرسازی را یادآور شد و شرح داد: یک هزار و 500 میلیارد تومان در سال برای توسعه و نگهداری راه های روستایی کشور نیاز است.

میرشفیع با بیان اینکه درصورت افزایش اعتبارات، پیش بینی می شود که تا چهار هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور آسفالت شود، افزود: با وجود محدودیت های اعتباری، پروژه های نیمه تمام بسیاری در حوزه راه روستایی در سطح کشور وجود دارد که به سرعت اجرایی و عملیاتی می شوند.

فرماندار آستارا نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به روستاهای گردشگرپذیر و مرزی این شهرستان در حوزه راه روستایی گفت: روستاهای شهرستان آستارا از نبود آسفالت و تخریب شدن روکش آسفالت های قبلی رنج می برند.

سیروس شفقی تأکید کرد: روستاهای مرزی آستارا با قابلیت های ویژه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی از مناطق مهم استان گیلان هستند و ضرورت دارد که راه های ارتباطی آن نیز روان سازی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه های ارتباطی روستاهای مرزنشین آستارا آسفالت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های ارتباطی روستاهای مرزنشین آستارا آسفالت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید