رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مسائل کشور

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس دانشگاه تهران گفت: معتقد هستیم دانشگاه ها رسالت آموزشی و پژوهشی برای حل مسائل کشور دارند تا به این وسیله موجبات توسعه کشور را فراهم آورند.

رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مسائل کشور

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در دیدار با استاندار قزوین که ظهر امروز در دفتر استاندار برگزار گردید، ضمن اشاره به بازدید از سایت های مختلف باستان شناسی قزوین اظهار کرد: نکته ای که معمولاً درباره دانشگاه ها مطرح می گردد این است که آموزش های دانشگاهی چه کاربردی دارند؛ در این خصوص باید بگوییم حضور ما برای پژوهش در قزوین گواه اهمیت آموزش های دانشگاهی است ضمن اینکه مسئولین دانشگاه بسیاری از راهکار ها را ارائه داده اند اما گوش شنوایی برای آن ها وجود نداشته است.

وی با اشاره به همکاری مشترک دانشگاه تهران با استان قزوین اظهار کرد: این دانشگاه در دو موضوع باستان شناسی و کشاورزی با استان قزوین همکاری مشترک دارد. رئیس دانشگاه تهران مطرح نمود: بیش از 50 دانشجو و استاد دانشگاه در کاوش های باستان شناسی قزوین مشغول پژوهش هستند که این امر برای دانشگاه هزینه دارد؛ ما این هزینه ها را تقبل می کنیم چراکه معتقدیم دانشگاه ها رسالت آموزشی و پژوهشی برای حل مسائل کشور جهت یاری به توسعه دارند. وی گفت: اثرات اجتماعی، فرهنگی و علمی کار در حوزه باستان شناسی به مرورزمان قابل مشاهده خواهد بود. نیلی با اشاره به اینکه ایران بهشت باستان شناسان است، مطرح نمود: کشورهای اروپایی و آمریکایی به علت عدم دسترسی به سایت های باستان شناسی درخواست حضور در ایران را دارند. وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در این حوزه فراتر از بضاعت خود فعالیت می نماید، اظهار کرد: چون دانشگاه به لحاظ مالی دچار محدودیت است ما انتظار داریم استان قزوین همکاری های بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد. رئیس دانشگاه تهران افزود: کاروانسرا در حوزه باستان شناسی یک موقعیت نوستالژیک در کشور دارد و باید کاوش ها هر چه سریع تر اتفاق بیفتد؛ اما از طرفی نگران سلامت و کیفیت اقامت کاوشگران در منطقه هستیم. وی اشاره نمود: هویت کار دانشگاه با هویت قزوین گره خورده است و دانشجویان امروز باستان شناسان آینده کشور هستند و هر چه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم درواقع آینده کشور را تضمین نموده ایم. نیلی ادامه داد: نباید فکر کنیم این پژوهش ها فقط یک کاوش ساده است بلکه باید بدانیم این مطالعات، پژوهش های بین رشته ای است و به توسعه در بخش های مختلف یاری می نماید. رئیس دانشگاه تهران در خاتمه گفت: دانشگاه تهران توسعه همکاری با سازمان ها و دستگاه ها را در برنامه خود دارد لذا در همه حوزه ها مانند آب، محیط زیست و اشتغال آمادگی همکاری با استان قزوین را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید