ضرورت همکاری گسترده میان دانشگاه و صنعت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور بر ضرورت همکاری گسترده میان بخش دانشگاه و صنعت تاکید نمود.

ضرورت همکاری گسترده میان دانشگاه و صنعت

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق؛ آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، آزمایشگاه های علمی را قلب فناوری ها در دانشگاه ها دانست و گفت: تبدیل 8 هزار آزمایشگاه به 14 هزار و 700 آزمایشگاه که امروز شاهد آن هستیم یک تحول عظیم در عرصه علمی کشور به تعداد می رود.

آقای روحانی در ادامه اضافه کرد: دولت در شرایط سخت ارزی و اقتصادی در سال 98 و 99 توانست ده ها میلیون یورو برای آزمایشگاه ها اختصاص دهد.

رئیس جمهور توضیح داد: بدنبال اختصاص یکصد میلیون یورو برای این امر بودیم و آماده ایم تا انتها دولت مابقی این اندازه را برای ایجاد و تجهیز آزمایشگاه ها اختصاص دهیم.

آقای روحانی بعلاوه با اشاره به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه ها و بخش صنعت گفت: قرارداد هایی که دانشگاه ها با بخش صنعت داشته، از 300 میلیارد تومان به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسیده است که این امر حرکت بسیار خوبی بین دانشگاه ها و بخش فراوری کشور محسوب می گردد که می تواند تحول عظیمی را در زمینه علم و صنعت و فراوری ایجاد کند.

تحول عظیمی در نوآوری های کشور رخ داده است

رئیس جمهور گفت: رسیدن ایران از رده 104 نوآوری دنیا به رده شصت و هفتم؛ نشان دهنده تحول عظیم در بخش نوآوری های کشور است.

آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت خانه آموزش و پرورش و علوم با اشاره به اینکه مراکز رشد و فناوری در کشور از 131 مرکز به 203 مرکز ارتقا یافته است اظهار داشت: دانشگاه ها، دانشجویان و مدیران در دانشگاه ها در راستا رشد و خودکفایی هستند و این عظیمترین افتخار برای ایران است.

امیدوارم شرایط حضور معلمان و دانش آموزان در مدارس مهیا گردد

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی تازه از مهرماه بتوانند در شرایطی که ایجاد می کنیم در مدارس حضور یابند.

آقای روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش با قدردانی از تمامی معلمان توضیح داد: البته این امر در صورتی محقق خواهد شد که بتوانیم طبق برنامه واکسن را وارد کنیم و بعلاوه فراوری نماییم و واکسیناسیون انجام گردد.

رئیس جمهور بعلاوه با اشاره به اینکه برای دولت افتخاری است که در طول هشت سال کوشش زیادی را در کنار خیرین برای ساخت مدارس و ایجاد کلاس های درس انجام داده است گفت: این که در یک روز شاهد افتتاح هزار کلاس درس در سراسر کشور هستیم افتخار عظیمی برای دولت، خیرین و همه مسئولان است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضرورت همکاری گسترده میان دانشگاه و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت همکاری گسترده میان دانشگاه و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید