ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، وزیر صمت با اشاره به بورس کالا گفت: بورس برای حاکمیت و صنعت مهم است. اگر مازاد تقاضایی باید عایدی به جیب فراوریکننده می رود و دلال نقشی ندارد. ما در نظر داریم که تام زنجیره سیمان اعم از عاملان فروش، فراوری کنندگان، بتن سازان، پروژه ها و … را وارد بورس کنیم.

ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا

به گزارش گروه مالی وبلاگ پر زرق و برق، سیدرضا فاطمی امین در نشست با تشکل ها و فعالان صنعت سیمان گفت: در خصوص تأمین سوخت صنعت سیمان، معاون امور معادن وزارتخانه برنامه ها را آغاز نموده است.

وزیر صمت با بیان اینکه با تصمیمات خلق الساعه مخالفم، اضافه نمود: صبح روز رأی گیری وزرا به من اعلام کردند که باید صادرات سیمان را ممنوع کنم و من گفتم که هنوز رأی گیری آغاز نشده و از من توقع چه کار هایی را دارید و به شدت با این موضوع مخالفت کردم چرا که عمیقاً معتقدم اقتصاد باید پیش بینی پذیر باشد و تصمیمات یک شبه و خلق الساعه معنایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر تخلفی هم صورت می گیرد ما باید خودمان مدعی باشیم نه اینکه کسی از بیرون در خصوص این تخلفات ادعایی کند. با وزیر دادگستری مذاکراتی کردیم که در حوزه تعزیرات همانگ تر عمل کنیم. ما قطعاً از صنایع حمایت می کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه برنامه هایی برای هزینه های حمل و نقل و کاهش قیمت تمام شده تدوین خواهیم کرد، گفت: برای برق صنایع هم برنامه هایی داریم که در گام نخست فولادی ها برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه برق پیشقدم شده اند.

برآورد مخاطرات اول هر ماه انجام خواهد شد

وی اضافه نمود: بعلاوه اول هر ماه برای سه ماه آینده برآورد مخاطرات خواهیم داشت. به این معنا که در اول هر ماه آنالیز می کنیم که طی روز های آینده احتمال وقوع چه مخاطراتی وجود دارد و باید چه واکنشی نشان دهیم.

وزیر صمت توضیح داد: اولین دوره را از شهریورماه آغاز نموده ایم و این برنامه هر ماه انجام خواهد شد.

ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا

فاطمی امین با اشاره به بورس کالا هم گفت: بورس برای حاکمیت و صنعت مهم است. اگر مازاد تقاضایی باید عایدی به جیب فراوری کننده می رود و دلال نقشی ندارد. ما در نظر داریم که تام زنجیره سیمان اعم از عاملان فروش، فراوری کنندگان، بتن سازان، پروژه ها و … را وارد بورس کنیم.

وی اضافه نمود: بعلاوه باید فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت ثبت گردد. تا تعیین گردد سیمان با چه قیمتی فروخته گردد. اینکه سیمان در بورس کالا 25 هزار تومان فروخته گردد و در ادامه 50 هزار تومان قیمت بخورد معنایی ندارد. تمام عرضه کنندگان باید عضو سامانه جامع تجارت شوند و در غیر این صورت دیگر اجازه عرضه نخواهند داشت.

وزیر صمت به ساخت 4 میلیون مسکن تا سال 1404 اشاره نمود و گفت: این موضوع امکانپذیر است چرا که هم برای خانوار ها ضرورت بوده و هم منجر به فراوری رونق می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید