چند درصد مردم الگوی مصرف برق را رعایت می نمایند

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، تهران (پانا) - مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت در حال حاضر بیش از 70 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می نمایند و انتظار داریم آن بخش از جامعه که بیشتر از الگو، مصرف دارند و مصارف خود را به سطح الگو نزدیک نمایند.

چند درصد مردم الگوی مصرف برق را رعایت می نمایند

به گزارش وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی در برنامه تلویزیونی با اشاره به راهکارهای توانیر برای تعیین الگوی مصرف گفت: الگوی مصرف صنعت برق، میانگین 70 درصد مشترکان کشور است که در همین محدوده و یا کمتر مصرف دارند.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در تعیین الگو تاثیرگذار است که یکی از مهمترین آن، مصرف برق به وسیله اکثریت جامعه است که مطابق آن هفت دهک اول جامعه در سطح الگوی مصرف یا کمتر از الگو از برق استفاده می نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: برای تعیین الگوی مصرف، در جلسات کارشناسی تجهیزات مورد استفاده، مدت زمان و شدت مصرف برق وسایل در کنار اقتصاد صنعت برق ارزیابی می گردد که نتیجه آن تعریف الگوی 200 کیلووات برق برای ماه های غیر گرم سال شده که البته این الگو از سال های پیش تا به امروز تغییر نکرده است.

وی بیان نمود: یکی از تفاوت های برق با دیگر حامل های انرژی این است که کمتر تحت تاثیر تعداد افراد خانوار قرار می گیرد و فارغ از تعداد هر خانوار، معمولاً یخچال و تجهیزات سرمایشی در خانه مورد استفاده قرار می گیرد اما با افزایش تعداد افراد خانواده درصدی بر مقدار مصرف افزوده خواهد شد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق توضیح داد: عوامل عمده در مصرف برق خانگی شامل یخچال فریزر و پس از آن لوازم صوتی و تصویری و در جایگاه سوم تجهیزات مربوط به روشنایی است که تقریباً با آنالیز این سه بخش، مقدار مصرف برق تقریبا 150 کیلووات ساعت خواهد بود و مابقی وسایل مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ماکروویو می تواند بسته به مقدار مصرف، این رقم را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می نمایند و انتظار داریم آن بخش از جامعه که بیشتر از الگو ، مصرف دارند، مصارف خود را به سطح الگو نزدیک نمایند.

یاقوتی خاطر نشان کرد: در مورد بحث افزایش مصرف بیش از الگو، با 2 مدل متفاوت روبرو هستیم به طوری که بعضی از مواقع به علت تعریف نشدن قوانین و مقررات، چندین مشترک از یک انشعاب استفاده می نمایند و یا از انشعاب خانگی برای تامین برق در بخش های عمومی ساختمان استفاده می گردد که این موضوع باعث بالا رفتن مقدار مصرف از الگوی تعیین شده می گردد، اما بخش دیگر از مصرف مربوط به نحوه مصرف مشترکان است.

یاقوتی با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق گفت: روشن ماندن لامپ های اضافی باعث ایجاد یک فرهنگ مصرفی می گردد؛ در کنار آن استفاده از تجهیزات غیرضروری و وسایلی با راندمان پایین باعث عبور مصرف مشترک از الگوی تعریف شده است.

وی توضیح داد: در این مواقع با استفاده از راهکارهای بسیار ساده می توان مقدار مصرف را به سطح الگو رساند بدون این که تأثیر منفی در شرایط رفاهی مشترک به وجود بیاید.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق توضیح داد: برای کاهش مصرف برق در سال های گذشته اطلاع رسانی فراوانی انجام شد اما با بازنگری در مورد ورود تجهیزاتی برقی با استاندارد بالا و تغییر در الگوی ساختمان سازی و فضاهای شهری، می توان مقدار اتلاف انرژی را کاهش داد و باعث ترغیب مشترکان برای کاهش مصرف گردد.

وی با اشاره به تعرفه پلکانی برق گفت: الگوی مصرف برای ماه های غیر گرم، 200 کیلووات ساعت در ماه است و سه پله نیز تعریف شده به طوری که تا یک و نیم برابر الگو و 2 برابر الگوی مجاز و پله سوم بیش از 2 برابر الگوی تعیین شده است که نحوه محاسبه قیمت برق براساس مقدار مصرف برق در این طبقه ها، متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چند درصد مردم الگوی مصرف برق را رعایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد مردم الگوی مصرف برق را رعایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید