آسمان خراسان رضوی مه آلود خواهد شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز شنبه و فردا کاهش ابر و تشکیل مه صبحگاهی و شبانگاهی به ویژه در ارتفاعات و نواحی سردسیر خراسان رضوی پیش بینی شده است.

آسمان خراسان رضوی مه آلود خواهد شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق از مشهد ، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از خواف بیشترین بارش در شهرستان های تربت حیدریه و فریمان با 12 میلیمتر و پس از آن بردسکن با 10 میلیمتر گزارش شده است و مقدار بارش باران طی این مدت در مشهد 6 میلیمتر بوده است.

وی گفت: در این مدت بارندگی در شهرستان های سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، خواف، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، خواف، فریمان، بردسکن، تایباد، بجستان و کلات ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: یک سامانه بارشی که از عصر روز پنجشنبه در این استان فعال شده بیشتر نقاط خراسان رضوی را فرا گرفته است که از امروز به تدریج از نواحی جنوب شرقی خراسان رضوی خارج می گردد و از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری همراه با بارش های خوب همراه با کاهش دما در استان فعال خواهد شد.

اثمری گفت: برای امروز شنبه و فردا کاهش ابر و تشکیل مه صبحگاهی و شبانگاهی به ویژه در ارتفاعات و نواحی سردسیر خراسان رضوی پیش بینی شده است.

او گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد 12 درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به دیروز چهار درجه افزایش دارد و روز یکشنبه دمای هوا 14 درجه سلسیوس پیش بینی شده است و از روز دوشنبه همراه با بارش های پیش بینی شده فرایند دمای هوا کاهشی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای دیشب مشهد 2 درجه سلسیوس بود که با تداوم فرایند افزایشی دوشنبه شب به چهار درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت و پس از آن فرایند کاهشی می یابد و سه شنبه شب به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

اثمری گفت: قوچان با کمینه دمای هوای 6 درجه زیر صفر و درگز با بیشینه دمای هوای 12 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در بردسکن با سرعت 36 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

/ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آسمان خراسان رضوی مه آلود خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان خراسان رضوی مه آلود خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید