در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می شوند

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت می تواند در زندگی جمعیت قابل توجهی از مردم بهبود ایجاد کند.

در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می شوند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پر زرق و برق، محمدرضا پورابراهیمی گفت: یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت مشخص تکلیف جاماندگان سهام عدالت است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می دهد.

وی اضافه نمود: به دلیل فقدان نظام جامع اطلاعات در سال 84، سهام عدالت به دهک های پایین اختصاص نیافت.

پورابراهیمی با بیان اینکه جلساتی در خصوص مشخص تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته ایم، گفت: در قالب شش دهک برخی افراد از سهام عدالت جامانده اند که پیگیری و قرار شد که به این افراد سهام عدالت واگذار شود.

پورابراهیمی اضافه نمود: در چند روز آینده طرح واگذاری سهام به جاماندگان جمع بندی می شود و با نگاه مثبت دولت، این طرح ظرف چند روز آینده در دستور کار قرار می گیرد و امیدوارم در قالب توافق با دولت این موضوع نهایی شود.

پور ابراهیمی اضافه نمود: رایزنی ها را با رئیس جمهور شروع و نامه ای را به دولت ارسال کردیم که خوشبختانه با کلیات بحث موافقت شده و این مسئله به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است. بعد از موافقت دولت، ما طرح مصوب کمیسیون اقتصادی را یک هفته پس از آن در دستورکار مجلس قرار می دهیم.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: از 20 میلیون نفر جا مانده، گروه اول که حدود 10 میلیون نفر هستند و در گزارش اول کمیسیون به آن اشاره شده که تعدادی از این افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بقیه نیز از حوزه کارگران، بازنشستگان و مانند گروه هایی که در این حوزه قرار می گیرند.

وی با اشاره به برخی مسائل و تخلفات در جهت سهام عدالت اضافه نمود: 13 شرکت غیر بورسی هنوز برای واگذاری سهام به دهک های پایین جامعه ارزش گذاری نشده است.

سهام عدالت جاماندگان قابل تامین است

احمد کابلی زاده کارشناس مسائل اقتصادی هم گفت: منابع لازم برای جا ماندگان سهام عدالت دیده شده است و دولت توان واگذاری سهام عدالت بنگاه های مشمول به دهک های پایین جامعه را دارد.

احمد کابلی زاده اضافه نمود: در قانون اصل 44 ساختاری دیده شده تا مردم در تعاونی های استانی جمع شوند، اما در این جهت مسائلی به وجود آمد.

وی گفت: ظرف یک سال سیستم بسته نشد و از طرفی تعاونی ها هم شکل نگرفت و این طرح به بن بست خورد.

کابلی زاده گفت: مشکل دیگر بورسی بودن شرکت ها بود که این هم نشد؛ چون خیلی از شرکت ها بورسی نبودند.

وی گفت: مشکل دیگر در جهت سهام عدالت، فرایند آزادسازی سهام بود که اجرایی نشد و اجرایی نشدن این باعث تجمع و یکجا ارائه شدن در بورس بود که مسائلی را به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پر زرق و برق به نقل از صدا و سیما، احمد کابلی زاده گفت: بسیاری از مسائل حل شده است و در حال حاضر دولت توان واگذاری سهام (عدالت) بنگاه های مشمول به افراد جا مانده از سهام عدالت را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید