پاسخ میرکاظمی به شایعه مخالفت سازمان برنامه با حمایت از بورس در بودجه

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی از موافقت این سازمان با اجرای مصوبه 10 بندی ستاد مالی دولت برای حمایت از بورس اطلاع داد.

پاسخ میرکاظمی به شایعه مخالفت سازمان برنامه با حمایت از بورس در بودجه

به گزارش گروه مالی وبلاگ پر زرق و برق، سید مسعود میرکاظمی امروز (چهارشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه 10 بندی ستاد مالی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر برداشتن گام های عملی به حل ریشه ای مسائل بازار سرمایه یاری خواهد نمود.

طی چند وقت گذشته و با ورود شاخص بورس به مدار نزولی کوشش گسترده ای از سوی دولت سیزدهم برای بهبود فرایند معاملات بازار صورت گرفت و تصمیمات جدیدی در راستای یاری به این بازار و جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران اتخاذ شد.

با توجه به تاثیرگذاری مثبت حمایت های دولت از بازار سرمایه، اما این بازار از آذرماه تحت تأثیر ارائه لایحه بودجه به مجلس و وجود بعضی از ابهامات در این لایحه با روز های پر فراز و نشیبی همراه شد و سبب کاهش دوباره اعتماد سهامداران برای سرمایه گذاری در این بازار شد.

در ادامه اقدامات انجام شده، در چند روز گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر امور مالی و دارایی بعد از برگزاری جلسه ستاد مالی دولت خاطرنشان کرد: بسته پیشنهادی برای حمایت از بازار سرمایه با همراهی کامل رئیس جمهور و اکثریت مطلق آرا در دولت تصویب شد که بیانگر اراده جدی دولت برای سودآوری فراوری و صنایع بورسی و منظره امیدبخش در بازار است.

مشخص تکلیف سقف گاز خوراک پتروشیمی ها برای سال آینده، مشخص سقف قیمت سوخت گاز برای صنایع عمده مانند فولاد، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، مشخص قیمت گاز مصرفی صنایع سیمان و سایر صنایع، کاهش مالیات شرکت های فراوریی، استفاده از مالیات نقل و انتقال سهام برای تقویت و تثبیت بازار و استفاده از 10 درصد وجوه حاصل از عرضه اولیه سهام های دولتی برای بازارگردانی، از جمله مسائلی بودند که در جلسه هیات دولت مطرح و به مرحله تصویب رسید.

انتشار این خبر در ابتدا با حاشیه های زیادی از سوی بعضی فعالان بازار سرمایه همراه شد و بعضی معتقد به وجود بعضی از نواقص در این مصوبه بودند. در ادامه این حاشیه ها بعضی چنین ادعایی داشتند که سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه مخالف موارد ارائه شده در این مصوبه است و مانع از اجرای این مصوبه شده است، بعلاوه آن ها اعلام نموده بودند که این امر نشان دهنده وجود اختلاف بین ارکان دولت فعلی همانند دولت دوازدهم است.

توییت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعلام موافقت وی با اجرای مصوبه 10 بندی ستاد مالی دولت مهر باطلی بر صحبت های افرادی است که در پی حاشیه سازی بودند تا این حواشی بر بازار سرمایه، تاثیر منفی بگذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پاسخ میرکاظمی به شایعه مخالفت سازمان برنامه با حمایت از بورس در بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ میرکاظمی به شایعه مخالفت سازمان برنامه با حمایت از بورس در بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید