شهرهای گمشده در زیر آب

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، ویلا اپکوئن، آرژانتین (Villa Epecue)

اپکوئن نام شهری در جنوب غربی زمین های کشاورزی بوئنوس آیرس در کشور آرژانتین است. این شهر به علت چشمه های معدنی و شور در دنیا معروف بود که به علت ریزش باران های سنگین در نوامبر 1985 طی بیست روز به عمق ده متر در زیر آب مدفون شد. با گذشت زمان آب این شهر عقب نشینی کرد و بازمانده های شهر سر از آب بیرون آورد. ماشین های زنگ زده، خانه های ویران، گورستان ها و درختان خشک شده این شهر هر تماشاگری را حیرت زده می نماید.

شهرهای گمشده در زیر آب

کتسکیلز، نیویورک

بیشترین شهرهای غرق شده آمریکا به نیویورک تعلق دارد. در سال 1910 تا 1928، روستاهای کشاورزی در کاتسکیلز برای ساخت و ساز به زیر آب رفتند. اکنون زمانی که سطح آب پایین می آید؛ نوک کلیساها، انبارها، مدارس و... سر از آب بیرون می زند که نمای جالبی برای گردشگران است.

شی چنگ، چین

شهر باستانی شی چنگ حدود 1300 سال قبل در دامنه کوهستان پنج شیر ساخته شد اما با برنامه ای که برای ایجاد یک سد طر ح ریز شده بود، این شهر و دهکده مجاور آن به زیر آبی با عمق 26 تا 40 متر فرو رفتند. جالب است بدانید که این شهر دچار فرسایش چندانی نشده و ساختمان ها و حتی جزئیات چوبی آن تقریبا سالم باقی مانده است. اکنون این شهر به بهشتی رویایی برای غواصان تبدیل شده است.

کلیسای پوتوسی، ونزوئلا

این کلیسا متعلق به روستایی بوده که در سال 1985 برای احداث یک سد در مجاورت آن به زیر آب فرو رفت. بیست سالی بود که تنها برج این کلیسای گوتیکی دیده می شد. در سال 2008 به علت خشکسالی کم کم آب این منطقه کم شد و کلیسا نمایان شد. دو سال بعد کلیسا به طور کامل سر از آب بیرون آورد.

پورت رویال، جاماییکا

پورت رویال بندری در جنوب باختری جاماییکا بوده است. این بندر در سده هفدهم میلادی مرکز بازرگانی دریایی در دریای کارائیب بود. در زمان حکمرانی اسپانیایی ها، پورت رویال پایگاه دریایی این کشور به حساب می آمد. در سال 1692 بر اثر زلزله، آسیب های فراوانی به پورت رویال رسید و بسیاری از بناهای آن ویران شد. در سده 18 و 19 برای بازسازی آن کوشش هایی شد اما آتش سوزی های متعدد این منطقه را دوباره ویران کرد. قسمتی از شهر نیز به علت توفان های دریایی به زیر آب رفت و اکنون در عمق 12 متری زیر آب قرار گرفته است.

کالیازین، روسیه

ژوزف استالین در سال 1939 برای ساخت اوگلیچ دستور داد شهر قدیمی کالیازین را غرق نمایند. شهری که متعلق به قرن 12 میلاد بود. با غرق شدن این شهر، ساختمان های قرون وسطایی و کلیساهای آن به زیر آب رفتند اما برج ناقوس یکی از کلیساهای آن هنوز بیرون از آب است. محققان این برج را از ویرانی نجات دادند و اطراف آن جزیره دست ساز کوچکی به وجود آورند که محبوب گردشگران و شناگران شده است.

کلیسای مدیانو، اسپانیا

کلیسای مدیانو در هوئسکا یکی از بناهای معروف غرق شده در اسپانیا است. کلیسایی که نوک برج آن بیرون از آب است. این کلیسا متعلق به اواخر قرن 16 میلادی است. غواصان می توانند از اطراف این مکان مهیج غواصی نمایند. اخیرا به دلایل امنیتی رفتن به داخل این کلیسا ممنوع شده است.

منبع: تابناک

منبع: دالاهو

به "شهرهای گمشده در زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای گمشده در زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید