معرفی دستگاه های بدنسازی و آشنایی با کاربرد هایشان

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، نقطه شروع تمرینات عضله سازی با دستگاه های بدنسازی، می تواند سخت و غیر ممکن به نظر بیاید. بنابراین اگر در این مرحله هستید و آماده ایجاد تغییرات جدی در سبک زندگی خود هستید، اولین قدم این است که سری به یکی از باشگاه های ورزشی نزدیک محل سکونت تان بزنید و از نزدیک با دستگاه های بدنسازی عضله ساز آشنا شوید. با نحوه کارشان آشنا شوید و به اصطلاح آن ها را تست کنید.

معرفی دستگاه های بدنسازی و آشنایی با کاربرد هایشان

کاملا به این موضوع واقفیم که درک نحوه کارکرد تجهیزات باشگاهی و تنظیم یک رژیم ورزشی متناسب با توانایی شما، می تواند به چالشی پیچیده تبدیل گردد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با معرفی چند مدل از دستگاه هایی که بیشترین تاثیر را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند، شما را از دنیای ناشناخته ها جدا کنیم و در تصمیم گیری صحیح شما، نقش یک راهنمای خوب را ایفا کنیم. در ادامه این مطلب با معرفی دستگاه های بدنسازی و کاربرد های هر یک از آن ها، همراه ما باشید.

فهرست تجهیزات و کاربردی ترین دستگاه های بدنسازی

متداول ترین تمرین ها به سه دسته تقسیم می شوند: پاورلیفتینگ - اسکات، پرس روی نیمکت - ددلیفت و وزنه برداری. دستگاه هایی که در زیر به شما معرفی می کنیم، امکان انجام این تمرینات را هم به صورت جداگانه و هم به صورت توامان برای شما فراهم می نماید. برای مشاهده انواع دستگاه بدنسازی می توانید اینجا کلیک کنید .

  1. دستگاه کراس اور

کراس اور رایج ترین حرکت در تمرینات بالاتنه (به خصوص سینه) است که در باشگاه ها انجام می گردد. کراس اور های کابلی سر استرنوم ماهیچه های سینه ای ماژور را هدف قرار می دهند که در قسمت پایین قفسه سینه شما وجود دارد و بعلاوه عضلات شانه و پشت شما را فعال می نماید. انجام تمرینات زیر سینه، نشر خم، جلو بازو ایستاده و پشت بازو ایستاده با دستگاه بدنسازی کراس اور امکان پذیر است.

این دستگاه در برند های مختلفی در بازار موجود است؛ اما اگر قصد خرید قطعی دارید، ما خرید دستگاه کراس اور از برند MBH را به شما پیشنهاد می دهیم. کراس اور دستگاه نسبتا گرانی است و بیشتر برای باشگاه های ورزشی خریداری می گردد؛ بعلاوه فضای نسبتا زیادی را اشغال می نماید.

  1. دستگاه کراس جمع

تقویت عضلات بازو، شانه و شکم، از مهم ترین کاربرد های دستگاه کراس جمع است. همه ما می دانیم که داشتن بازو هایی عضلانی، شانه های پهن و شکم چند تکه، چقدر در زیبایی و تناسب اندام اهمیت دارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از دستگاه کراس جمع در باشگاه یا منزل، تمرینات کششی-قدرتی را در نواحی زیر انجام دهید و پس از انجام یک دوره از این تمرینات، نتیجه آن را هم خواهید دید. این تمرینات شامل:

  • جلو بازو
  • پشت بازو
  • سرشانه نشر
  • صلیب
  • قفسه سینه (به خصوص ماهیچه های ماژور)
  • شکم و غیره

برای خرید دستگاه بدنسازی کراس جمع، می توانید از برند های معتبری مانند MBH انتخاب فرمایید.

  1. هالتر

هالتر احتمالا همه کاره ترین وسیله در هر باشگاه ورزشی است. هالتر به شما یاری می نماید تا حین تمرینات بدنسازی شرایط بدنی خوبی داشته باشید و بدن خود را از نوسان در هنگام ورزش حفظ کنید. شما به معنای واقعی کلمه می توانید تمام ورزش های مطلوب را با هالتر انجام دهید.

  1. نیمکت ها

چه بخواهید در باشگاه بدنسازی کار کنید و چه در منزل، حتما و قطعا احتیاج به یک نیمکت خواهید داشت. نیمکت ها یکی دیگر از ملزومات همه کاره برای هر باشگاهی هستند. معمولا قابل تنظیم اند و از سه زاویه شیب دار، تخت و نیمکت نزولی تشکیل شده اند. نیمکت وزنه را می توان برای بسیاری از تمرینات از جمله پرس سینه، پرس شانه، خم شدن روی ردیف، تمرینات دو سر بازو و سایر موارد استفاده کرد. هنگام انجام پرس نیمکت تکنیک های مختلفی وجود دارد.

  1. دستگاه پرس پا

دستگاه پرس ساق پا به طور همزمان روی عضلات چهارسر ران، همسترینگ و ساق پا کار می نماید. این دستگاه دارای پشتی، پرس پا و جایگاه قابل تنظیم است. برای ورزش صحیح روی این دستگاه، باید پاهای خود را خم نموده و به آرامی دراز کنید در حالی که زانوها باید در حالت قفل نرم باشند.

  1. دستگاه اسمیت

این دستگاه بدنسازی انجام برترین تمرینات را برای تقویت عضلات بالاتنه و پایین تنه شما فراهم می نماید. دستگاه اسمیت را می توان مانند یک نسخه پیشرفته از پرس نیمکت دانست که برای انجام حرکات پرس سینه فوق العاده نتیجه بخش است. این دستگاه تعادل فوق العاده ای را برای توزیع وزن در تمام نقاط بدن فراهم می نماید و به شما یاری می نماید وزن خود را ثابت نگه دارید؛ بنابراین می توانید از هر موقعیتی که برای قرار دادن بدن خود انتخاب می کنید بلند شوید. اما، اگر از آن به طور نادرست بهره ببرید، می تواند به مفاصل و تاندون های شما فشار وارد کند و در طولانی مدت آسیب بزند.

  1. دمبل

دمبل ها معروف هستند و به صورت جداگانه یا جفت استفاده می شوند. دسته از فولاد یا آهن است و صفحات وزنه از فولاد، آهن، لاستیک یا سیمان ساخته شده است. دمبل ها معمولا قابل تنظیم هستند. در مقایسه با سایر تجهیزات بدنسازی، دمبل ها به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر هستند و اگر مزایای بیشتر از سایر تجهیزات نداشته باشند، کمتر هم ندارند.

  1. فلای سینه

فلای سینه یک دستگاه فوق العاده عالی با کاربری راحت برای استفاده مبتدیان است. همانطور که می دانید شکل گیری عضلات سینه و تفکیک عضلات ماژور و مینور از اهمیت زیادی برای بدنسازان برخوردار است. دستگاه فلای سینه نیز به شما یاری می نماید تا با حرکت دست ها و باز و بسته نمودن آن ها در یک محور خاص، در کمترین زمان ممکن عضلات سینه خود را شکل دهید.

  1. پرس سینه

تمرین با دستگاه پرس سینه امکان تقویت عضلات ماژور سینه را به علاوه عضلات دو و سه سر بازو و دلتویید های قدامی شانه فراهم می نماید. هر چقدر هنگام انجام این حرکات دست های خود را بیشتر جمع کنید، تاثیر عمیق تری را در همان بازه زمانی کوتاه احساس خواهید کرد.

سخن آخر

برای اطلاع از شرایط، قیمت ها و ویژگی هر یک از این دستگاه ها و مشاهده انواع دستگاه بدنسازی ، به فروشگاه ورزشی طاهالند مراجعه فرمایید.

منبع: اتاق

به "معرفی دستگاه های بدنسازی و آشنایی با کاربرد هایشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دستگاه های بدنسازی و آشنایی با کاربرد هایشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید