6 علت برای مصرف شیر و خانواده!

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، دانشمندان ایرانی بعد ازتحقیق روی 827 مرد وزن به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیشترین اندازه فرآورده های لبنی (شیر ماست وپنیر) رامصرف می نمایند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند. بعلاوه مصرف فرآورده های لبنی باعث کاهش ناراحتی های قلبی می گردد.

6 علت برای مصرف شیر و خانواده!

6 علت برای مصرف شیر و خانواده!

اهمیت مصرف فرآورده های لبنی ازجمله نکاتی است که کمتر کسی به آن توجه می نماید. اما واقعاً مواد لبنی چه فوایدی برای بدن دارد؟

تحقیقات اخیر نشان می دهد با مصرف فرآورده های لبنی، اندازه پروتئین، کلسیم، فولاد و ویتامین های A، D، E و ویتامین های خانواده B در بدن هم افزایش می یابد اما آیا مصرف فرآورده های لبنی که چربی بالایی دارند خود تهدیدی جدی برای سلامت بدن به خصوص درافراد میانسال به تعداد نمی آید؟ خب چرا، اما این هم راهکار دارد. راهکارش هم چیزی نیست جز مصرف فرآورده های لبنی کم چرب اینجا به 6 علت برای مصرف فرآورده های لبنی کم چرب اشاره می کنیم...

جلوگیی از دیابت و بیماری های قلبی

دانشمندان ایرانی بعد ازتحقیق روی 827 مرد وزن به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیشترین اندازه فرآورده های لبنی (شیر ماست وپنیر) رامصرف می نمایند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند. بعلاوه مصرف فرآورده های لبنی باعث کاهش ناراحتی های قلبی می گردد.

تعدیل وزن

اگرچه هنوز صد درصد ثابت نشده اما به نظر می رسد، مصرف کلسیم باتنظیم وزن بدن در ارتباط است. حتی بعضی از دانشمندان بر این باورند که مصرف کلسیم باعث کاهش وزن در بعضی افراد می گردد یا وزن آن ها را به حالت تعادل می رساند.

کلسیم و پروتئین

بسیاری از محصولات لبنی سرشار از اندازه چشمگیری کلسیم و پروتئین هستند. بستنی نسبت به ماست، شیر کم چرب و پنیر اندازه کمتری کلسیم و پروتئین دارد. تنها مصرف 1 فنجان ماست کم چرب، یک سوم اندازه کلسیم و 17 درصد پروتئین مورد احتیاج روزانه بدن را تامین می نماید.

ماده غذایی

کلسیم (میلی گرم)

پروتئین (گرم)

25 گرم پنیر چدار

200

7

25 گرم پنیر مازارلا

207

8

1 فنجان شیر کم چرب

301

8/4

1 فنجان شیر کم چرب ویتامینه

270

9

1 فنجان ماست کم چرب

448

13

1 فنجان ماست میوه

350

8

ویتامین D

امروزه بسیاری از انواع شیرهای با ویتامین های D فراوری می شوند که یکی از ویتامین های حیاتی بدن است. اگر بدن به اندازه کافی در معرض نور آفتاب قرار گیرد، میتواند به راحتی ویتامین D فراوری کند؛ اما این راهکار تنها برای افرادی که در معرض نور آفتاب کافی قرار می گیرند، کار ساز است. تکلیف خانم های و آقایانی که کمتر ازخانه خارج می شوند چیست؟ نوشیدن شیرهای غنی شده و ویتامینه گزینه بسیار مناسبی است. ویتامین D با جذب کلسیم دراستحکام استخوان ها نقش موثری دارد، تحقیقات اخیر هم نشان داده که ویتامین D باعث کاهش فشار خون و جلوگیریاز بسیاری از سرطان ها می گردد.

استحکام استخوان ها

به نظر می رسد که تامین کلسیم از تزریق مصرف مواد غذایی حاوی آن، بهتر از مصرف مکمل هاست. تحقیقی در فنلاندصورت گرفت که تغییر ضخامت وتوده استخوان را در دختران 10 تا 12 ساله ای که رژیم غذایی غنی از محصولات لنبی داشتند را نشان می داد؛ نتایج نشان داد که آنگروه از دختران که میان فرآورده های لبنی بیشتر به مصرف پنیر پرداخته بودند، استخوان های محکم تری داشتند.

کاهش فشار خون

تحقیقاتی که در اسپانیا صورت گرفته نشان می دهد، بیش از 5000 بزرگسالی که فرآورده های لبنی کم چرب (اغلب شیر کم چرب) مصرف کردند. 54 درصدکمتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به فشار خون قرار گرفته اند. تنها کسیم موجود در فرآورده های لبنی کم چرب است که باعث کاهش خطر ابتلا به فشار خون می گردد. دانشمندان براین باورند که این مساله شاید به خاطر پروتئین های موجود در محصولات لبنی کم چرب باشد که عملکردی مشابه قرص های کاهش فشار خون دارد.

منبع: زندگی ایده آل، تعداده 44 .

منبع: راسخون

به "6 علت برای مصرف شیر و خانواده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای مصرف شیر و خانواده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید