شروع برداشت زیتون از باغات رودبار، 21هزار تُن زیتون برداشت می گردد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق، منوچهر پارسافر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: برداشت زیتون توسط یک باغدار در لوشان از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار شروع شد.

شروع برداشت زیتون از باغات رودبار، 21هزار تُن زیتون برداشت می گردد

وی با بیان اینکه این باغدار اهل روستای قره تیگان لوشان بوده زودتر از سایر باغداران رودباری برداشت زیتون از سه هکتار از باغات خود را شروع نموده است، اضافه کرد: براساس پیش بینی های اجرا شده سال جاری 21 هزار تُن زیتون از باغات استان گیلان برداشت می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رودبار یکی از سه قطب فراوری زیتون در کشور است، گفت: پیش بینی می شود سال جاری 136 میلیارد تومان درآمد از برداشت محصول زیتون نصیب باغداران شود.

وی به انواع زیتون های کشت گردیده در شهرستان رودبار نیز اشاره و اعلام نمود: گلوله زیتون، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از انواع زیتون فراوریی باغداران در شهرستان رودبار است.

پارسافر با بیان اینکه این شهرستان دارای 14هزار هکتار باغ زیتون است، توضیح داد: از این میزان 8 هزار و 810 هکتار باغ زیتون بارور است.

وی با اشاره به فعالیت 10 کارخانه روغن کشی در شهرستان رودبار است، ادامه داد: رودبار به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان گیلان است که در آن زیتون فراوری می شود.

لازم به ذکر است سابقه فراوری زیتون در رودبار بیش از هزار سال پیش برمی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع برداشت زیتون از باغات رودبار، 21هزار تُن زیتون برداشت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت زیتون از باغات رودبار، 21هزار تُن زیتون برداشت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید