ارزیابی خسارت سیل در کمترین زمان و بالاترین دقت انجام شد

به گزارش وبلاگ پر زرق و برق به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، این پژوهشگاه درباره خبری به نقل از معاون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با عنوان خسارت سیل 1300 کشاورز سیل زده پلدختری تا دو روز آینده پرداخت می گردد در مورد ورود پژوهشگاه فضایی ایران در فرایند پرداخت خسارات اطلاعیه ای صادر نموده است که به توضیح زیر است:

ارزیابی خسارت سیل در کمترین زمان و بالاترین دقت انجام شد

پژوهشگاه فضایی ایران در جهت اجرای مأموریت های خود در کاربرد داده های سنجش از دور و در همکاری با ستاد مدیریت بحران، از ابتدای سیل فروردین امسال، اقدام به تهیه نقشه های سیل از مناطق سیل زده در جهت امدادرسانی بهتر در کشور نمود به طوری که در مواردی، سه نقشه در روز فراوری و در اختیار مدیران ذی ربط قرار می گرفت.

در ادامه، با توجه به داشتن نقشه های دقیق سیل و تصاویر ماهواره ای به روز، از سوی وزارت کشور، ارزیابی خسارت سیل پرونده های مزارع کشاورزی ثبت شده در دستور کار این پژوهشگاه نهاده شد. این کار در کمترین زمان ممکن و بالاترین دقت برای استان های گلستان، خوزستان و لرستان انجام شد. ارزیابی خسارت سیل در کمترین زمان و بالاترین دقت انجام شد

پرونده های مزارع خسارت دیده از سیل سال 1398 استان لرستان شامل 26 هزار و 105 پرونده بود که در تاریخ 31 مرداد 1398 از وزارت کشور دریافت شد و در ظرف یک هفته، کلیه پرونده های استان به دلیل اهمیت موضوع، مورد آنالیز نهاده شد. در این آنالیز تعیین شد که در حدود 70 درصد پرونده های ثبت شده، موارد اعلام شده خارج از استان و حتی ایران بوده است که این موارد به وزارت کشور منعکس و 30 درصد باقی مانده برای پرداخت به این وزارت معرفی گشت.

پس از اصلاح پرونده ها توسط جهاد کشاورزی استان لرستان، در اواسط مهرماه امسال، پرونده های اصلاح شده از وزارت کشور دریافت شد و به سرعت، در ظرف مدت فقط 4 روز کاری در پژوهشگاه فضایی ایران آنالیز و نتایج آن به استان اعلام شد.

خاطرنشان می گردد این کار با استفاده از تصاویر ماهواره ای با دقت بالا و استفاده از فناوری سنجش از دور به همراه بازدید میدانی از 5600 مزرعه به منظور آموزش و ارزیابی دقت انجام شد.

به اذعان معاون سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، ورود پژوهشگاه فضایی ایران دقت کار را بالا برده، این بدین معناست که آنها مجهز به فناوری مورد احتیاج برای آنالیز دقیق نبوده اند و از این رو، پژوهشگاه وارد کار شد تا با استفاده از فناوری فضایی و داده های سنجش از دور، بتواند برآورد دقیقی از کار داشته باشد.

در تمامی کشورهای پیشرفته، فناوری فضایی و داده های سنجش از دور در مدیریت بحران بلایای طبیعی کاربرد داشته و از این دستاوردهای فضایی بسیار استفاده می گردد و خدا را شکرگزاریم که متخصصان متعهد میهن عزیز اسلامی مان پیروز شده اند در این حوزه نیز به توانایی های ارزشمندی دست یابند و پژوهشگاه فضایی ایران نیز در این عرصه خدمت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارزیابی خسارت سیل در کمترین زمان و بالاترین دقت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی خسارت سیل در کمترین زمان و بالاترین دقت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید