صنایع دستی

مهمترین جاهای دیدنی همدان (1)

همدان، قدیمی ترین شهر ایران و از آن دست شهرهاست که در تابستان هوای خوش و خنکی دارد، به طوریکه دمای هوای همدان در خنکترین ساعت روز به 16 درجه می رسد. انگیزه های سفر به همدان چیست؟ همدان اولین مرکز نخستین شاهنشاهی ایران یعنی مادها بوده و جدای از این وجود...

16 اردیبهشت 1401

با 15 ساحل کمتر شناخته شده منطقه کارائیب آشنا شوید

به غیر از سواحل شناخته شده متعددی که در منطقه کارائیب وجود دارد، سواحل کمتر شناخته شده و دنجی نظیر ساحل بلوفیلدز و ساحل لا ساگس نیز در این منطقه به چشم می خورد که ارزش سفر را دارند.

5 اسفند 1400

تپه چغابل لرستان سامان دهی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تشکیل جلسه ای به منظور راهکارهای اجرایی برای سامان دهی و زیباسازی تپه تاریخی چغابل در شهرستان رومشکان خبر داد.

4 اسفند 1400

950 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری شهرستان هشترود

خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از 950 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری شهرستان هشترود خبر داد.

16 بهمن 1400

روستای کهتویه؛ ماسوله ای در جنوب

کهتویه روستایی در استان هرمزگان است که به دلیل نوع معماری اش به ماسوله جنوب معروفیت یافته است. با خبرنگاران همراه باشید تا این روستای جنوبی را بشناسید.

14 بهمن 1400

حرکت مجدد قطار گردشگری شیرگاه

قطار گردشگری شیرگاه از تهران از روز آدینه با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور راه اندازی شد.

27 دی 1400

بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های خراسان جنوبی

خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از بازدید رایگان بچه ها و نوجوانان از موزه های استان اطلاع داد.

8 آبان 1400

کتابچه معرفی موسسه های آموزش گردشگری کردستان به زودی چاپ و منتشر می شود

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برنامه ریزی برای طراحی، چاپ و انتشار کتابچه جامع معرفی موسسه های آموزشی، دوره های تخصصی و… استان خبر داد.

5 شهریور 1400

سرخس شهری از دوران ایران باستان

سرخس شهرستانی در شمال شرق استان خراسان رضوی است، فردوسی از سرخس در کنار آوردگاه کاووس و شاه هاماوران یاد نموده و پیشینه آن شهر را به گذشته های دور برده است، بعضی پژوهشگران هم بنیانگذار سرخس را کیکاووس یا افراسیاب یا ذوالقرنین می دانند، بنا بر ادبیات...

11 مرداد 1400

اعلام ثبت 55 اثر تاریخی و طبیعی آذربایجان شرقی طی سال 99

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت 55 اثر تاریخی و طبیعی آذربایجان شرقی طی سال 99 صورت گرفت.

29 اردیبهشت 1400

سوغاتی های خاص و متنوع صوفیه، پایتخت بلغارستان، عکس

خریدن سوغات یکی از بهترین بخش های سفر است؛ زمانی که با شور و اشتیاق، بازارچه ها و مراکز خرید را دور می زنیم تا یک سوغاتی خوب برای عزیزان مان پیدا کنیم. صوفیه، پایتخت و یکی از جاهای دیدنی بلغارستان، فرهنگی جالب و متنوع دارد. در این شهر، رویدادها و جشن های...

13 اردیبهشت 1400

مراتب ثبت ملی 12 میراث ناملموس به استاندار زنجان ابلاغ شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سه نامه جداگانه مراتب ثبت 12 اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار زنجان ابلاغ کرد.

5 اردیبهشت 1400

آیا گردشگری مجازی می تواند به مشاغل محلی کمک کند؟

ایسنا/ بدنبال خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می شود که آیا گردشگری مجازی می تواند به مشاغل محلی کمک کند؟

15 فروردین 1400

پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است

خبرگزاری خبرنگاران- همزمان با بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل، جلسه ای با حضور اعضاء کارگروه پدافند غیر عامل شهرداری تبریز در محل سالن همایش های بین المللی شهرداری تبریز برگزار گشت.

14 آذر 1399

روستای سر آقا سید، ماسوله شهرکرد!

روستای سر آقا سید | Sar Aqa Seyyedایرانمان آن قدر گوشه گوشه اش زیبایی نهفته شده است که به جرات سال ها زمان می برد که آن ها را به صورت موردی و کامل به شما معرفی کنیم اما می توانیم آن ها را تا جایی که می شود به شما معرفی نماییم. روستای سر آقا سید در شهر کرد و در استان...

25 خرداد 1399

دستگیری 4 حفار غیرمجاز در فراهان

چهار حفار غیرمجاز در حریم تپه تاریخی و ثبتی روستای نظام آباد شهرستان فراهان دستگیر شدند.

25 اردیبهشت 1399

مرغوب ترین عبا کجا بافته می شود، چشم شیخ نشین ها به یک روستا

خبرنگاران ، گروه استان ها - جواد متین: استان بوشهر دارای سابقه ای طولانی درزمینهٔ صنایع دستی است که تولید و عرضه برخی از این صنایع همچنان تداوم دارد و برخی نیز از یادها رفته اند.

28 فروردین 1399

مردی که رکوردار ساخت منبرهای چوبی است، وقتی چوب هم گره زده می گردد

خبرنگاران، گروه استان ها- مژگان قادری دانشمند: هنر گره چینی، هنری آمیخته با چوب و شیشه های رنگی بوده که در زمان صفویه برای ساخت درهای خانه کاربرد بسیاری داشته است.

27 فروردین 1399

ماجرای پوشیدن لباس محلی از زبان نماینده مجلس

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس دهم گفت: حضور من با لباس محلی در صحن مجلس، برای مردمی که من را به عنوان نماینده انتخاب کرده اند، نوعی دلگرمی است و می گویند، نماینده ما خودش را گم نکرده و به اصول و قواعدی پایبند است که با آن بزرگ...

26 فروردین 1399

انجمن حرفه ای واحدهای پذیرایی خراسان شمالی تشکیل شد

معاون گردشگری خراسان شمالی از تشکیل انجمن حرفه ای واحدهای پذیرایی، بین راهی و سفره خانه های سنتی استان اطلاع داد.

15 فروردین 1399
تعداد: (44)